در حال بارگذاری ...
  • طرح تفصیلی شهر بوئین زهرا در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسید

    طرح تفصیلی شهر بوئین زهرا پس از انجام بررسی های کارشناسی و طرح در جلسات مربوطه ، طی بند واحد صورتجلسه کمیسیون ماده ۵ به تصویب مرجع استانی رسید و به منظور تایید نهایی به دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی ارسال و نهایتا پس از تایید ، مراتب به منظور سیر روال به استان ابلاغ گردید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، طرح تفصیلی شهر بوئین زهرا در کمیسیون ماده ۵ تصویب و پس از تایید نهایی دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی ، به منظور سیر روال ابلاغ شد .

    سید علی هاشمی با اعلام این خبر گفت : پس از تصویب طرح جامع شهر توسط شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ، طرح تفصیلی که براساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع ، نحوه استفاده از اراضی شهری در سطوح مختلف ، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبورو مرور، میزان تراکم جمعیتی و ساختمانی در واحدهای شهری را تعیین می کند ، تهیه و پس از تصویب بعنوان یک سند اجرایی در دستور کار شهرداری به منظور اجرا قرار می گیرد .

    هاشمی در این باره افزود : طرح تفصیلی شهر بوئین زهرا پس از انجام بررسی های کارشناسی و طرح در جلسات مربوطه ، طی بند واحد صورتجلسه کمیسیون ماده ۵ به تصویب مرجع استانی رسید و به منظور تایید نهایی به دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی ارسال و نهایتا پس از تایید ، مراتب به منظور سیر روال به استان ابلاغ گردید .

    وی خاطرنشان کرد : طرح های تفصیلی شهری از مهمترین و اساسی ترین اسناد و دستورالعمل ها برای برنامه ریزی شهری می باشد که در برگیرنده تمامی برنامه ها و مشخصات کامل اراضی و امکانات شهری و اصلی ترین و دقیق ترین مرجع به منظور کسب اطلاعات درخصوص اراضی شهری ، نوع کاربری ، میزان تراکم ، ضوابط و مقررات ساخت و ساز و...  می باشند .




    مطالب مرتبط

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت معماری و شهرسازی در مکاتبه با استاندار تهران از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با مصوبه‌های کمیسیون ...

    |

    مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ است و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر در مراحل بررسی در جلسات کمیته‌های کارشناسی قرار دارد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در راستای تعیین حریم گسل‌ها و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در این حرایم ،‌ مراحل فنی طرح تعیین حریم گسل های شهر دماوند آغاز ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران مصوبه شورا را با موضوع مکانیابی و ...

    |

    نظرات کاربران