در حال بارگذاری ...
  • رفع فوری تعرض به بیش از ۲ هزار هکتار زمین دولتی به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱

    یگان حفاظت در سال گذشته ۴۸۱ فقره حکم قطعی رفع تصرف را اجرا کرده‌ است . ۸۳۸ مورد گزارش و تشکیل پرونده قضایی برای متعرضین انجام شده و ۹۱۱ فقره اوراق قضایی نیز در این خصوص ابلاغ شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت : یگان حفاظت در ۱۲ ماه سال گذشته امسال موفق به رفع تعرض فوری از ۲ هزار و ۱۹۰ هکتار زمین دولتی شد .

    ارسلان مالکی رفع تعرض فوری از ۲ هزار و ۱۹۰ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در سال گذشته را اعلام کرد و افزود : در طول ۱۲ ماه سال گذشته یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن به رفع تعرض فوری از ۵ هزار و ۶۲۳ مورد زمین خواری اقدام کرد .

    وی افزود : مساحت اراضی رفع تعرض شده ۲ هزار و ۱۹۰ هکتار و ارزش ریالی این اراضی بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان است . یگان حفاظت در سال گذشته ۴۸۱ فقره حکم قطعی رفع تصرف را اجرا کرده‌ است . ۸۳۸ مورد گزارش و تشکیل پرونده قضایی برای متعرضین انجام شده و ۹۱۱ فقره اوراق قضایی نیز در این خصوص ابلاغ شده است .

    وی سیاست سازمان ملی زمین و مسکن را صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال دانست و افزود : در این راستا همواره اقدامات پیشگیرانه با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان انجام شده است . یگان حفاظت این سازمان در ایام نوروز امسال موفق به رفع تعرض فوری از ۲۹۲ مورد زمین‌خواری به مساحت حدود ۱۰۰ هکتار زمین دولتی به ارزش ۲هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان شد .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    نظرات کاربران