در حال بارگذاری ...
  • رونمایی از سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور با ارائه کد رهگیری رایگان

    این سامانه در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن تهیه شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزارت راه و شهرسازی امروز از سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور برای ثبت قرارداد و دریافت شناسه (کد) رهگیری بدون أخذ هزینه رونمایی کرد .

    امروز با حضور معاون مسکن و ساختمان و مشاوران وزیر در حوزه مسکن از سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور با امکان ایجاد قرارداد اجاره برای املاک و دریافت کد رهگیری بدون هزینه به آدرس https://srem.ir/ رونمایی شد .

    در اولین گام شروع به کار این سامانه، امکان ثبت و استعلام قراردادهای ثبت شده برای قرارداد اجاره‌ی مسکن در حالت یک به یک (یک مالک شش دانگ به یک مستأجر) ، به صورت برخط فراهم شده است و مؤجر (صاحب ملک) و مستأجر می‌توانند قرارداد اجاره‌ی واحد مسکونی مورد معامله‌ی خود را در این سامانه انجام داده و کد رهگیری و نسخه‌ی الکترونیکی آن را دریافت کنند .

    در آینده‎‌ای نزدیک ، هموطنان گرامی این امکان را خواهند داشت که انواع قراردادهای مربوط به املاک و مستغلات را به صورت مستقل و یا از طریق مشاورین املاک، در همین سامانه انجام دهند .

    در حال حاضر ، فقط امکان ایجاد قرارداد اجاره برای املاک دارای سند ۶ دانگ امکان پذیر می‌باشد . بعد از ثبت قرارداد ، کد رهگیری قرارداد در اختیار طرفین قرارداد قرار می‌گیرد . تمامی مراحل ایجاد و ثبت قرارداد و همچنین دریافت کد رهگیری ، رایگان می‌باشد .

    برای ثبت قرارداد ، ابتدا باید مؤجر (صاحب ملک) اقدام به ایجاد قرارداد کرده و در مراحل بعدی ، مستأجر به قرارداد اضافه خواهد شد و مستأجر نمی‌تواند به تنهایی قراردادی را ایجاد کند .

    برای ایجاد و ثبت قرارداد ، نیاز به مدارکی از جمله سند ملک ، شناسنامه طرفین قرارداد و قبوض ملک مورد اجاره (در صورت بدهی) است .

    در این سامانه با انتخاب گزینه ' قرارداد اجاره ' ، وارد بخش ثبت قراردادهای اجاره می‌شوید . در این بخش ، می‌توان با تکمیل اطلاعات قرارداد لازم ، در ۶ مرحله یک قرارداد جدید ایجاد کرد ؛ همچنین پیشرفت قراردادهای قبلی که در این سامانه ثبت شده را مشاهده کرده و در صورت نیاز ، نسخه‌ی الکترونیکی آن را دریافت کرد .

    همچنین با انتخاب گزینه 'استعلام کد رهگیری' به بخشی از سامانه منتقل خواهید شد که با وارد کردن کد ملی یکی از طرفین قرارداد و همچنین کد رهگیری قرارداد ، می‌توانید وجود یا عدم وجود قرارداد را استعلام کرده و در صورت لزوم ، با کسب تأیید از طرف مورد استعلام ، متن کامل قرارداد را نیز مشاهده کرد .

    در حال حاضر این سامانه صرفا برای کسانی قابل استفاده است که قصد ایجاد قرارداد اجاره جدید یا دریافت کد رهگیری دارند .

    کسانی که قبلا کد رهگیری دریافت کرده اند برای دریافت ودیعه مسکن به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن مراجعه کنند ؛ همچنین می‌توانید برای تسهیلات ساخت ، تسهیلات کمک ودیعه و موارد مشابه ، از سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن استفاده نمایید .

    این سامانه در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن تهیه شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از مراحل ساخت یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۱۹ واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای ...

    |

    این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

    |

    در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی ، در ماه‌های آینده سامانه تامین منابع مالی نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم و به کارگزاری بانک مسکن از سوی صندوق ملی مسکن راه‌اندازی و رونمایی خواهد شد . در این سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن برای جذب منابع عمومی مردم انجام می‌شود .

    |

    در حوزه احداث مسکن بعد از انقلاب اسلامی طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی ...

    |

    نظرات کاربران