در حال بارگذاری ...
  • از ۲۱ هزار هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در مراحل الحاق به محدوده شهرهاست

    باید بدانیم که پیشبرد طرح عظیم نهضت ملی مسکن صرفا در حوزه اختیارات وزارت راه و شهرداری و زیرمجموعه‌های آن نیست و تمامی ارکان دولت باید برای تحقق آن تلاش کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه بیش از ۲۱ هزار هکتار از اراضی متعلق به این سازمان در مراحل مختلف رسیدگی برای الحاق به محدوده شهرها هستند گفت : بر اساس قانون ، کارگروه‌های استانی باید ظرف ۲ ماه در این خصوص اعلام نظر کنند و تسریع در این روند موجب پیشرفت تامین زمین پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن خواهد شد .

    ارسلان مالکی اظهار کرد : روند الحاق اراضی به محدوده شهرها نیاز به همکاری بین بخشی دارد اما در حال حاضر یکی از موضوعات مهم در رفع مشکل تامین زمین ، تعیین تکلیف این اراضی است .

    وی همچنین با تاکید بر اینکه براساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن دستگاه‌های اجرایی باید اراضی مازاد خود را در اختیار این طرح قرار دهند که ضرورت همکاری بخشی از دستگاه‌ها همچنان وجود دارد .

    مالکی پیگیری استانداران و سایر مدیران استانی در این خصوص را برای تعیین تکلیف این زمین‌ها بسیار ضروری دانست و گفت : باید بدانیم که پیشبرد طرح عظیم نهضت ملی مسکن صرفا در حوزه اختیارات وزارت راه و شهرداری و زیرمجموعه‌های آن نیست و تمامی ارکان دولت باید برای تحقق آن تلاش کنند .

    سازمان ملی زمین و مسکن متولی تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن است که بر این اساس قرارگاه تامین زمین در این سازمان به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت برای تحقق این امر است .




    مطالب مرتبط

    در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۶ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی وجود دارد که یک میلیون و ۷۳۶ هزار و ۱۴۹ نفر تأیید نهایی شده اند . از ابتدای دولت سیزدهم بالغ بر ۴۱ هزار و ۴۰۹ هکتار زمین شهری برای طرح نهضت ملی مسکن با واحد پذیری یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۳۱ واحد ، تامین شده است .

    |

    یکی از موضوعات مهمی که در وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شد مسکن‌دار کردن اعضای هیئت علمی ، دانشگاهیان و نخبگان بود که با تفاهم ابتدایی با رؤسای دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های آزاد اسلامی این اراضی برای ساخت مسکن این اقشار اختصاص داده شد .

    |

    شخص رئیس‌جمهور هر ۲۰ روز یک‌بار در جلسات شورای عالی مسکن حضور می‌یابند و وزیر راه و شهرسازی هم هر روز روند پیشرفت کار را پیگیری می‌کنند . سازمان ملی زمین و مسکن هم با همه قدرت و امکانات برای انجام وظایفی که برعهده دارد ایستاده‌ است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام عملکرد بی سابقه دولت سیزدهم در بخش مسکن ، از آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای حمایت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز سلسله نشست‌های پایش و پیگیری آخرین وضعیت تامین زمین ‍مورد نیاز برای اجرای طرح ...

    |

    نظرات کاربران