در حال بارگذاری ...
  • ساخت ۵۲ هزار واحد مسکونی سهمیه روستاهای آذربایجان‌غربی از طرح نهضت ملی مسکن

    باید طی یک ماه آینده اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی شناسایی و تامین گردد . باید دستگاه‌های اجرایی به صورت متحد و یکپارچه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه داشته باشند تا مانعی در اجرای طرح وجود نداشته باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار آذربایجان‌غربی گفت : مسائل مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان طبق برنامه افق تعیین شده، شناسایی و احصا گردد .

    محمد صادق معتمدیان در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی اظهار داشت : باید بانک اطلاعاتی بنیاد مسکن در خصوص اراضی واگذار شده دقیق و کامل باشد و میران واگذاری اراضی را در سامانه اطلاعاتی ثبت شود . فرآیند واگذاری اراضی در روستاهای داخل و خارج حریم شهر باید مشخص و همچنین نحوه قیمت گذاری اراضی واگذاری نیز تعیین گردد .

    وی بیان کرد : باید طی یک ماه آینده اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی شناسایی و تامین گردد . باید دستگاه‌های اجرایی به صورت متحد و یکپارچه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه داشته باشند تا مانعی در اجرای طرح وجود نداشته باشد .

    معتمدیان افزود : دستگاه‌های خدمات رسان نیز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام داشته باشند و همچنین اجرای طرح‌های اشتغال‌آفرین در روستاها نیز با جدیت دنبال گردد . ۲۰ روستا در سطح استان برای اجرای طرح‌های اشتغال‌آفرین شناسایی شود و طرح‌هایی مختص آن روستا اجرایی شود تا زمینه اشتغال‌زایی جوانان منطقه را فراهم کند .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه ، گفت : سهمیه استان از طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۲۰۳ هزار و ۹۲۹ واحد است که از این میزان ۵۲ هزار واحد متعلق به مسکن روستایی است .

    سید محسن حمزه‌لو افزود : با این آمار باید سالانه ۱۳ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته و تحویل متقاضیان شود . اراضی مورد نیاز برای توسعه مسکن روستایی تامین شده و در حال حاضر این اراضی قابلیت بارگزاری و ساخت ۳۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی را دارد .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : مشکلی از بابت تامین زمین در روستاها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد . در صورت شناسایی و اعلام نیاز ، اراضی مورد نیاز در کوتاهترین زمان ممکن تامین و آماده اجرای طرح نهضت ملی مسکن می‌گردد .




    مطالب مرتبط

    اراضی واگذاری در روستاهای آذربایجان‌غربی به صورت رایگان و در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود . در مرحله نخست در سطح استان ۱۵۱ روستا با پنج هزار قطعه و در شهرستان ارومیه ۱۵ روستا با ۴۴۳ قطعه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ...

    |

    بنیاد مسکن تعهد کرده است تا از ۴ میلیون واحد مسکونی قانون جهش تولید مسکن، یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را در شهرها و روستاها عملیاتی و اجرایی کند .

    |

    ثبت‌نام‌ متقاضیان مسکن روستایی در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در این استان امکان‌پذیر شده است و این روند تا اطلاع بعدی ادامه دارد .

    |

    از ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی که از ابتدای دولت سیزدهم شروع شده حدود ۲۳۰ هزار واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۱۷۰ هزار واحد مسکن روستایی در حال اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : مسکن در سبد معیشتی اقشار مختلف مردم ، مهمترین نیاز و تأمین مسکن در جامعه دغدغه ...

    |

    نظرات کاربران