در حال بارگذاری ...
  • شناسایی حدود ۲۰ هزار متقاضی پروانه ساختمانی نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری استان خراسان رضوی

    طبق تاکید وزیر راه و شهرسازی و با توجه به سهم استان خراسان رضوی در مدت ۴ سال در خصوص نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی که بالغ بر ۵۶ هزار واحد اعلام شده است تلاش داریم تا با مجموعه اقدامات از جمله اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی در نوسازی بافت های فرسوده و سایر مشوق‌ها به این هدف دست یابیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ضمن تاکید بر تسریع شهرداری‌ها در صدور پروانه ساخت از شناسایی حدود ۲۰ هزار متقاضی پروانه ساختمانی نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری استان خراسان رضوی که در حال ساخت هستند ، خبر داد .

    وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان با تاکید بر برنامه دولت برای تولید مسکن در بافت های فرسوده افزود : با توجه به پیگیری و پایش انجام شده و جلسات هم افزایی با کلیه شهردارانی که دارای مناطق هدف بازآفرینی در سطح استان هستند ، تدقیق محدوده هدف و بارگذاری در سامانه لحاظ گردید .

    وی با اشاره به شناسایی حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده ، اقداماتی را جهت تسهیل گری فرآیندها  مطرح که انشالله در آینده نزدیک منجر به بهره برداری و استفاده هم استانی ها از این واحدها می گردد .

    داعی در بخش پایان سخنان خود از شهرداری ها خواست تا با هماهنگی با دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان واقع در اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی روند صدور پروانه ساختمانی را برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تسهیل و تسریع کنند .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان یادآور شد : طبق تاکید وزیر راه و شهرسازی و با توجه به سهم استان خراسان رضوی در مدت ۴ سال در خصوص نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی که بالغ بر ۵۶ هزار واحد اعلام شده است تلاش داریم تا با مجموعه اقدامات از جمله اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی در نوسازی بافت های فرسوده و سایر مشوق‌ها به این هدف دست یابیم .

     




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه پایش و بررسی عملکرد استان خراسان رضوی با محوریت تسهیلات و تامین زمین برگزار و عملکرد استان در بخش های مختلف بررسی شد ...

    |

    از مجموع حدود ۷ هزار نفر که تاکنون در این شهرستان حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن شناخته شده‌اند و فرآیند اختصاص و واگذاری واحدهای مسکونی به آنان در دست اقدام است ۵ هزار متقاضی مربوط به شهر گناباد و بقیه مربوط به شهرهای بیدخت و کاخک از توابع شهرستان گناباد هستند .

    |

    طی اقدامات انجام شده در حدود سه سال گذشته ، قم در اجرا و تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه دوم کشور قرار گرفته است .

    |

    با توجه به رایزنی‌های انجام شده توافقات لازم با موقوفه در راستای تأمین خدمات عمومی انجام و بازنگری محدوده ناکارآمد به مساحت ۱۶۰ هکتار مورد تایید قرار گرفت .

    |

    نظرات کاربران