در حال بارگذاری ...
  • گردش مالی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان از مرز ۹ هزار میلیارد تومان فراتر رفت

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، توسعه همه سو نگر پیش بینی شده است و برای تمام دستگاه های اجرایی وظایف محوله در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است بطوری که شرکت توزیع برق ، آموزش و پرورش ، بهداشت و درمان و سایر دستگاه ها باید به خوبی زیر ساخت ها را مهیا کنند و کاستی ها جبران شود تا مردم اشتیاق اسکان پیدا کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت : اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۳۵ هزار و ۶۱۰ نفر با گردش مالی بیش از ۹ هزار میلیارد تومان سبب رونق بخش تولید شده است .

    عطاء اله اکبری اظهار کرد : سبد متنوع از روش های تامین مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان در دست اجراست ، ساخت آپارتمان ، ساخت مساکن یک یا ۲ طبقه حیاط دار و واگذاری زمین به مردم برای ساخت است تا خود خانه بسازند . با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان در تامین زمین جزو استان برتر کشور شدیم و پروژه ها با سرعت خوبی در حال پیشرفت است .

    دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت : در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، توسعه همه سو نگر پیش بینی شده است و برای تمام دستگاه های اجرایی وظایف محوله در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است بطوری که شرکت توزیع برق ، آموزش و پرورش ، بهداشت و درمان و سایر دستگاه ها باید به خوبی زیر ساخت ها را مهیا کنند و کاستی ها جبران شود تا مردم اشتیاق اسکان پیدا کنند .

    اکبری بیان کرد : همچنین بازآفرینی بافت های فرسوده شهری نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان پیگیری می شود و دراین زمینه مشوق هایی نظیر پرداخت تسهیلات و صدور پروانه رایگان پیش بینی شده است . در مجموع با استقبال شهروندان استان تاکنون ۲۰۸ هزار و ۲۵۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۱۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند .

    دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت اظهار داشت : همچنین تاکنون ۲۳ هزار و ۹۹۷ متقاضی نیز در سراسر سیستان و بلوچستان تاکنون اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کرده اند و ۲۱ هزار و ۸۴۷ متقاضی تخصیص به پروژه شده‌اند . در مجموع ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد در حال ساخت است .




    مطالب مرتبط

    با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها از فونداسیون تا نازک کاری در دست اقدام بوده و متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ۵۰ درصد است .

    |

    در طرح نهضت ملی مسکن با توسعه افقی شهرها این امکان فراهم شده است که زمین‌هایی را وارد محدوده شهرها کرد و از این طریق می‌توان با واگذاری زمین به متقاضیان زمینه را برای ساخت مسکن توسط خود مردم فراهم کرد ، در نتیجه تعداد زیادی از این افراد خانه‌دار می‌شوند .

    |

    از آنجایی که تلاش دولت در اجرای این طرح بر آن است که عرضه و تقاضا در مسکن متعادل شود و از سوی دیگر با سیاست‌گذاری‌های مناسب با اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دار شدن اقشار مختلف قیمت مسکن را کاهش داده و به تعادل نسبی رساند . استان سیستان و بلوچستان با تامین اراضی ...

    |

    در روستای طغرود قم نیز ۲۰۰ هکتار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دارشدن افراد بومی منطقه در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته است . ۲۸۴ هکتار نیز در شهر جعفریه برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن استان قم اختصاص یافت .

    |

    در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود ، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند .

    |

    نظرات کاربران