در حال بارگذاری ...
  • الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهری دهاقان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

    در راستای تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ، پیش‌بینی و مکان یابی اراضی مورد نیاز به میزان ۳۰۶ هزار مترمربع انجام و این اراضی به محدوده شهری الحاق شده و در مراحل انتخاب مشاور و تهیه طرح تفکیکی قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان از الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهری دهاقان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد .

    کریم طیاری اظهار داشت : در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در مجموع دو هزار و ۶۰۰ نفر اقدام به ثبت‌نام نمودند که بررسی شرایط متقاضیان انجام پذیرفت . ۱۰۸ نفر از متقاضیان به پروژه اختصاص یافتند و اعتباری بالغ بر ۱۷۸ میلیارد ریال از تسهیلات بانکی آزادسازی شده است و تاکنون ۹۷ درصد تا مرحله سفت‌کاری پیشرفت فیزیکی دارد .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم اذعان داشت : در راستای تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ، پیش‌بینی و مکان یابی اراضی مورد نیاز به میزان ۳۰۶ هزار مترمربع انجام و این اراضی به محدوده شهری الحاق شده و در مراحل انتخاب مشاور و تهیه طرح تفکیکی قرار دارد . با توجه به تعداد ثبت‌نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان دهاقان الحاق ۳۰ هکتار زمین دیگر به محدوده شهر دهاقان در حال انجام و پیگیری است .  

    طیاری عنوان کرد : در راستای اجرای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم و محدوده شهرها و همسو با سیاستگذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ، تغییر نمایندگی ۳۷۱ هکتار اراضی منابع طبیعی به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن انجام پذیرفته است .  

    وی در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای رفع مشکل معابر خاکی بافت‌های فرسوده شهرستان دهاقان گفت: ۳۶ تن قیر به شهرداری گلشن اختصاص داده شده و به طور مستمر از روند آسفالت معابر بازدید بعمل آمده است .




    مطالب مرتبط

    برای ساخت مسکن در رودبار جنوب قطعه‌بندی زمین به صورت خانه حیاط دار (ویلایی) در نظر گرفته شده و طبق قرعه کشی که توسط سامانه ثبت انجام میشود قطعات زمین برای هر فرد مشخص می‌شود .

    |

    با پیگیری‌های به عمل آمده تا کنون پروانه ساختمانی افزون بر ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد اخذ شده همچنین با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست‌اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر اجرای این طرح در مراحل مختلف اخذ پروانه ، فونداسیون ، اسکلت و سقف ، سفت کاری و نازک کاری ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن معماران تجربی گفت : فضای کار برای معماران تجربی در ...

    |

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد .

    |

    نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در بخش تامین زمین رتبه اول ، تعداد قراردادهای آماده سازی سایت‌ها رتبه اول ، تعداد پروانه‌های نوسازی در بافت فرسوده و ناکارآمد رتبه دوم و واگذاری زمین در بخش روستایی رتبه اول کشور را داراست و جزو استان‌های پیشران کشور است .

    |

    نظرات کاربران