در حال بارگذاری ...
  • رفع فوری تعرض به بیش از ۱۳۰ هکتار زمین دولتی طی اردیبهشت ماه

    یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن همچنین در این ماه رفع فوری تعرض به بیش از ۵۲۹ فقره زمین دولتی به مساحت یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۵۷۶ متر مربع را به انجام رسانده است . همچنین طی این ماه ۴۴ فقره احکام قطعی به نفع دولت صادر شده که مساحت اجرای احکام ۲۶۱ هزار و ۷۴۵ متر مربع بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری تعرض به بیش از ۵۲۹ فقره زمین دولتی به مساحت یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۵۷۶ متر مربع خبر داد .

    ارسلان مالکی اظهار کرد : در طول اردیبهشت ماه سال جاری ، ۶۴۳ فقره گزارش تعرض به اراضی دولتی دریافت شد . یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن موفق به رفع تعرض از ۵۴۴ مورد به مساحت بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۶۵۴ متر مربع از اراضی دولتی طی اردیبهشت ماه سال جاری شد .

    مالکی تاکید کرد : یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن همچنین در این ماه رفع فوری تعرض به بیش از ۵۲۹  فقره زمین دولتی به مساحت یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۵۷۶ متر مربع را به انجام رسانده است . همچنین طی این ماه ۴۴ فقره احکام قطعی به نفع دولت صادر شده که مساحت اجرای احکام ۲۶۱ هزار و ۷۴۵ متر مربع بود .

    مالکی خاطرنشان کرد : ۸۳۸ مورد گزارش و تشکیل پرونده قضایی برای متعرضین انجام شده و ۹۱۱ فقره اوراق قضایی نیز در این خصوص ابلاغ شده است .

    وی سیاست سازمان ملی زمین و مسکن را صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال دانست و افزود : در این راستا همواره اقدامات پیشگیرانه با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان انجام شده است .

    سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه از اخذ سند برای بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین خبر داد . از سوی دیگر پیش‌پروانه ۹ شهرک مسکونی به‌نام این سازمان صادر شده است .

    وی با اشاره به سیاست وزارت راه و شهرسازی در گسترش و احیای شهرک‌های مسکونی گفت : برای ۴ شهرک در استان فارس ، ۴ شهرک در استان البرز و یک شهرک در استان یزد پیش پروانه ساخت صادر شده است .




    مطالب مرتبط

    ۴۹ مورد حکم قطعی به مساحت ۲۴۶ هکتار در سراسر کشور اجرا شده است . با اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت در سراسر کشور در استان‌های سمنان ، شرق سمنان ، قم ، کرمانشاه و مازندران هیچگونه تعرضی به اراضی دولتی گزارش نشده است .

    |

    بیشترین وقوع تعرض طی سال جاری در استان فارس به میزان ۴۷۶ فقره و مساحت ۲۱۰ هکتار بوده است .

    |

    امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت ، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم .

    |

    بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    نظرات کاربران