در حال بارگذاری ...
  • استفاده از اراضی بنیاد مستضعفان در طرح نهضت ملی مسکن

    بر اساس توافق به‌عمل آمده قدرالسهم بنیاد مستضعفان برخی از این واحدها در اختیار افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و در قالب مسکن محرومان به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد شد و مابقی زمین‌ها در اختیار سایر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری نشست مشترک این سازمان با بنیاد مستضعفان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت : بخشی از اراضی بنیاد مستضعفان در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار خواهد گرفت .

    ارسلان مالکی با اشاره به تشکیل جلسه‌ای با حضور محمد پیرعلی رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان برای تعیین تکلیف اراضی معرفی شده توسط این بنیاد به طرح نهضت ملی مسکن گفت : از این زمین‌ها در قالب طرح نهضت ملی مسکن و عمدتا برای ساخت مسکن محرومان استفاده خواهد شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : بخشی از اراضی بنیاد مستضعفان معرفی شده است که برای استفاده از این اراضی جلسات مشترک برای هماهنگی بیشتر برگزار می‌شود .

    وی با بیان اینکه تمامی این زمین‌ها در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار خواهد گرفت اعلام کرد : بر اساس توافق به‌عمل آمده قدرالسهم بنیاد مستضعفان برخی از این واحدها در اختیار افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و در قالب مسکن محرومان به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد شد و مابقی زمین‌ها در اختیار سایر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد .

    مالکی در پایان گفت : شناسایی و پیشنهاد زمین‌های جدید از طرف ادارات کل راه و شهرسازی و تسریع در تعیین تکلیف کاربری زمین‌های شناسایی شده از مواردی بود که در این نشست بر آنها تاکید شد .




    مطالب مرتبط

    تقویت مشاوران و نظارت‌های عالی قطعا بر کیفیت پروژه‌ها و میزان هزینه‌ها اثرگذار خواهد بود .

    |

    تهیه آئین‌نامه‌های مربوط به برنامه هفتم توسعه از دیگر مواردی است که باید به سرعت انجام شود چرا که عمل به برنامه هفتم توسعه و سایر قوانین بالادستی تکلیف مهمی است که باید با سرعت پیگیری شود .

    |

    ۱۵ پیشنهاد الحاق اراضی در شورای عالی شهرسازی و معماری و ۴۵ پیشنهاد در دبیرخانه‌های این شورا موجود است که امیدواریم در این خصوص هم به‌زودی گشایش‌هایی انجام شود .

    |

    امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

    |

    در مجموع یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است .

    |

    نظرات کاربران