در حال بارگذاری ...
  • شناسایی و تایید ۲۷ منطقه برای احداث شهرک های جدید در نوار ساحلی جنوب/برنامه‌ریزی برای احداث شهر بین المللی خلیج‌فارس

    برای نخستین بار مطالعات طرح جامع ۲۷ نقطه به طور همزمان در حال پیگیری است و فرصت ایجاد شهرک جدید و سکونتگاه‌های جدید را با رویکرد اشتغال‌محوری دنبال می‌کنیم که با تاکید وزیر راه و شهرسازی تلاش می‌شود تا در کوتاه‌ترین بازه زمانی پروانه احداث این شهرک ها صادر شود و عملیات آماده سازی آن‌ها نیز سرعت بگیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از شناسایی و تایید ۲۷ منطقه برای احداث شهرک‌های جدید در نوار ساحلی به میزان ۱۰ هزار هکتار خبر داد و گفت : تلاش می‌شود تا در دو سال آینده شکل‌گیری شهرها و شهرک‌های جدید و استقرار جمیعت در آن باشیم .

    علیرضا جعفری در خصوص جمع‌بندی نشست شورای‌عالی مسکن که به ریاست رییس‌جمهور برگزار شد و مهمترین تصمیماتی که در خصوص شهرهای جدید مورد تاکید قرار گرفت توضیحاتی ارایه کرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ایجاد شهرک‌های نوار ساحلی در نشست شورای عالی مسکن مورد تاکید قرار گرفت ، گفت : با توجه به رویکردها و برنامه‌های آمایش سرزمین و سیاست‌های کلان کشور برای هدایت جمعیت به سمت جنوب کشور ، تبدیل فرصت های بالقوه اقتصاد دریامحور، ظرفیت‌های مولد کشاورزی ، ظرفیت‌های اشتغال ، مدیریت انرژی و پتروشیمی در سواحل مکران ، سواحل خیلج فارس و دریای عمان مورد تاکید قرار گرفت . تدبیر شد تا ضمن مکانیابی ۲۷ نقطه در نوار سواحلی فرصت ایجاد سکونتگاه‌های جدید و ایجاد فرصت توسعه منطقه ای بررسی و تعیین تکلیف شود .

    اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان برای ایجاد ۲۷ شهر جدید در نوار ساحلی جنوب در هفته‌های آتی

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد : بر اساس مطالعات مکان یابی در نوار ساحلی جنوبی کشور ، بیش از ۶۱ نقطه به عنوان مکان اولیه پیشنهاد شده بود که بعد از پایش و تعامل با استانداران ، مدیران استانی ، معاونت عمرانی و مدیران کل راه و شهرسازی ، از این ۶۱ نقطه پیشنهادی ۲۷ نقطه مورد تایید قرار گرفت . جزئیات این ۲۷ نقطه برای ایجاد شهرک های جدید درنوار ساحلی جنوب کشور شامل ۳ نقطه در استان خوزستان ، ۵ نقطه در استان بوشهر ، ۱۱ نقطه در استان هرمزگان و ۸ نقطه در استان سیستان و بلوچستان است .

    جعفری توضیح داد : هم اکنون مراحل ارسال گزارش مشاور به شورای برنامه‌ریزی استان در حال طی شدن است . در تلاش هستیم تا طی هفته های آتی مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان را اخذ کنیم و بعد از این مرحله، مطالعات مکانیابی و مقدمات طرح جامع آن در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شود .

    شناسایی و تایید ۱۰ هزار هکتار زمین برای ۲۷ شهرک جدید در نوار ساحلی جنوب

    این مقام مسئول میزان اراضی شناسایی و تایید شده برای ایجاد ۲۷ شهرک جدید در نوار ساحلی جنوب را ۱۰ هزار هکتار برشمرد .

    وی گفت : برای نخستین بار مطالعات طرح جامع ۲۷ نقطه به طور همزمان در حال پیگیری است و فرصت ایجاد شهرک جدید و سکونتگاه‌های جدید را با رویکرد اشتغال‌محوری دنبال می‌کنیم که با تاکید وزیر راه و شهرسازی تلاش می‌شود تا در کوتاه‌ترین بازه زمانی پروانه احداث این شهرک ها صادر شود و عملیات آماده سازی آن‌ها نیز سرعت بگیرد .

    شهر جدید بین‌المللی خلیج فارس احداث می‌شود

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از برنامه ریزی و پیگیری احداث شهر جدید خلیج‌فارس با رویکرد شهری بین‌المللی خبر داد .

    فرصت سرمایه‌گذاری در نوار ساحلی جنوبی برای همه سرمایه‌گذاران وجود دارد

    جعفری در خصوص کارکرد شهرک‌های جدید و اهمیت ایجاد آنها توضیح داد : ایجاد این شهرک‌ها فرصت سرمایه‌گذاری را برای استان‌هایی که به نوار ساحلی ارتباط ندارند ایجاد می‌کند . با اینکار در تلاش هستیم تا ظرفیت سرمایه‌گذاری را به استان‌های فلات مرکزی که به نوار ساحلی و اقتصاد دریا محور دسترسی ندارند بدهیم . این موضوع برای سرمایه‌گذاران سایر استان‌ها ، جذابیت ویژه‌ای را ایجاد خواهد کرد .

    ۴ شهر جدید در حال ثبت شرکت و مرحله اجرایی قرار دارند

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : هم اینک ۲۰ شهر جدید در کشور وجود دارد و شهرهای جدید در حال احداث نزدیک به ۴ شهر موجود در حال ثبت شرکت هستند و در مرحله اجرا هستند .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایجاد شهرک‌های جدید را مبتنی بر هویت ایرانی - اسلامی با نگاه هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ، سیاست دولت سیزدهم برشمرد و گفت : در دولت سیزدهم ایجاد ۲۷ شهرک جدید در نوار ساحلی ، ۵۰ شهرک در حوزه مولدسازی در برنامه است . همچنین در بخش خصوصی بالغ بر ۱۵۰ درخواست احداث و ایجاد شهرک خصوصی وصول شده است . بنابراین نهضت شهرک سازی در این دولت شکل گرفته است . در صدد هستیم تا در دو سال آینده شاهد شکل‌گیری این شهرها در حوزه استقرار جمعیت باشیم .




    مطالب مرتبط

    تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

    |

    رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

    |

    متقاضیان باید برای پیشرفت پروژه همراهی مالی در زمینه آورده خود را به تدریج و متناسب با پیشرفت پروژه داشته باشند تا پیمانکاران بتوانند در زمان مقرر واحدهای مسکونی را اتمام و تحویل دهند .

    |

    آماده سازی پیش نیاز پروژه ها تا پایان سال جاری امری الزامی برای تمامی شهرهاست چراکه تلاش داریم در ۶ ماهه نخست سال آینده عملیات اجرایی را آغاز کنیم و فصل کاری را برای پیشبرد پروژه‌ها از دست ندهیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سومین جلسه ستاد مدیریت شهرک سازی کشور طی سال جاری در محل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید برگزار شد .

    |

    نظرات کاربران