در حال بارگذاری ...
  • پیمانکاران غیرفعال از طرح نهضت ملی مسکن کنار گذاشته می‌شوند

    چالش بزرگ ما در کشور کمبود مسکن است و هدفی غیر از تامین مسکن مردم و اجرای سیاست های جمعیتی نداریم . از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ خانواری که کشور ایجاد شده ، ۶۰ منزل مسکونی ساخته شده و اثرات انباشت کمبودها و عقب ماندگی و کم کاری دولت‌های گذشته در حوزه مسکن همچنان مشاهده می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه مطالعات همه شهرک‌های نهضت ملی مسکن را انجام می‌دهیم ، گفت : پیمانکارانی که پای کار نیستند از پروژه‌های مسکن کنار گذاشته می‌شوند .

    ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای مسکن استان کرمان گفت : تمام ارکان نظام از جمله دولت و مجلس شورای اسلامی با هم‌افزایی پای کار تامین مسکن هستند تا مردم از فرصت استثنایی نهضت ملی مسکن نهایت استفاده را ببرند .

    وی با اشاره به مشکل تامین زمین و آب در کرمان اظهار کرد : هنوز زمین برخی شهرهای این استان تامین نشده لذا ضمن تلاش مضاعف و کارشناسی مشکلات، مقرر شد که کسری زمین نهضت ملی مسکن در استان کرمان تعیین تکلیف شود . در این راستا زمین هایی را برای این طرح عرضه کردیم که باید در شورای برنامه ریزی استان کرمان تعین تکلیف و یا الحاق به شهر شوند .

    وی ادامه داد : همچنین در این نشست برای تامین زمین کارگران صنایع و کارخانجات تصمیم گرفته شد و در این زمینه چند شهرک با توجه به تقاضا و مطالعات نهایی می شود تا مسکن کارگران را تامین کنیم . مقرر شد تا یک ماه آینده تمامی سایت ها که زمین دریافت کردند ؛ امور آماده سازی خود را آغاز کنند و کار به قرارداد نهایی و عملیات اجرایی برسد .

    مالکی با بیان اینکه کمک هایی در تامین زیرساخت های نهضت ملی مسکن خواهیم داشت تصریح کرد : در خصوص تامین اعتبار برای مطالعات مکان یابی زمین های جدید هم تصمیم گرفته شد که ما این حوزه را تامین اعتبار می کنیم و مطالبه برای شهرک سازی جدید انجام می شود .

    وی افزود : همچنین مقرر شد زمین مورد نیاز مردم در روستاها نیز تامین و به افرادی که تمایل به ساخت و ساز دارند زمین واگذار شود و در صورت تامین زمین و اجرای امور آماده سازی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان کرمان جهش پیدا می کند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چهار میلیون متقاضی بدون مسکن و متاهل در کشور ثبت نام کردند و این آمار در کرمان ۱۲۲ هزار نفر است گفت : چالش بزرگ ما در کشور کمبود مسکن است و هدفی غیر از تامین مسکن مردم و اجرای سیاست های جمعیتی نداریم . از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ خانواری که کشور ایجاد شده ، ۶۰ منزل مسکونی ساخته شده و اثرات انباشت کمبودها و عقب ماندگی و کم کاری دولت‌های گذشته در حوزه مسکن همچنان مشاهده می شود .

    این نشست همچنین مصوباتی در خصوص تامین زمین و اجرای مطالعات و همچنین قیمت تمام شده ساخت طرح نهضت ملی مسکن داشت.




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    نظرات کاربران