در حال بارگذاری ...
  • بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در جلسه هم اندیشی با شهرداران استان خراسان جنوبی

    در سطح استان ۱۴۵۰ هکتار مجموع سایت های نهضت ملی مسکن است که پیمانکار عملیات آماده سازی حدود ۱۰۰۰ هکتار از این اراضی شهرداری های استان بوده و بین ۱۰ تا ۴۰ درصد به صورت متغیر پیشرفت فیزیکی این پروژه ها است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و رفع مشکلات در جلسه هم اندیشی شهرداران استان خراسان جنوبی بررسی شد .

    جلسه هم اندیشی شهرداران استان خراسان جنوبی با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و واکاوی مشکلات پیش رو و گزارش مشارکت شهرداری ها در اجرای این طرح به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مودی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ، شهرداران و سایر اعضاء در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد .

    میرمحمد مودی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دراین نشست گفت : در سطح استان ۱۴۵۰ هکتار مجموع سایت های نهضت ملی مسکن است که پیمانکار عملیات آماده سازی حدود ۱۰۰۰ هکتار از این اراضی شهرداری های استان بوده و بین ۱۰ تا ۴۰ درصد به صورت متغیر پیشرفت فیزیکی این پروژه ها است .

    مودی افزود : ۱۲ هزار پروانه ساخت تاکنون در سطح استان توسط شهرداری ها صادر شده که با توجه به رفع مشکل تامین اجتماعی ، حدود ۱۰ هزار پروانه دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    از مبلغ کل واریز شده مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع نیروی برق استان و مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان به شرکت آب و فاضلاب استان بابت عملیات زیربنایی و اجرای شبکه‌های مورد نیاز است . مجموعاً طی ۱۰ ماه گذشته بالغ بر ۵۵۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به حساب این ...

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    در طرح نهضت ملی مسکن نیز برای اولین بار واگذاری زمین به‌صورت ویلایی و یک طبقه حیاط دار در شهرهای استان صورت پذیرفت که میزان رضایت مندی بالایی را در سطح مردم ایجاد کرد که تاکنون در سطح استان بالغ بر ۷ هزار قطعه زمین اختصاص یافته‌است .

    |

    تقویت مشاوران و نظارت‌های عالی قطعا بر کیفیت پروژه‌ها و میزان هزینه‌ها اثرگذار خواهد بود .

    |

    حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

    |

    نظرات کاربران