در حال بارگذاری ...
  • تامین مسکن کارگران بخش‌های صنعتی در همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صمت

    صنعتی سازی ، کیفی سازی ، سرعت بالا و قیمت تمام شده مناسب در اجرای این پروژه اهمیت فراوانی دارد . در این صورت است که ساخت این شهرک‌هااز سوی سازندگان و همچنین متقاضیان مورد استقبال قرار می گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در جلسه کارگروه پروژه صنعت شهرها گفت : تامین مسکن کارگران شاغل در بخش‌های صنعتی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت قرار دارد .

    با هدف اجرای طرح ملی ساخت صنعت شهرها و با توجه به کارگروه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت در خصوص طراحی و اجرای این پروژه جلسه‌ای با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، عضو مدیره سازمان ملی زمین و مسکن و جمعی از شرکت‌های بزرگ صنعتی در محل مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برگزار شد .

    در این نشست تخصصی محمد مهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه مقوله صنعت شهرها که اکنون به عنوان پروژه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت در دستور اجرا قرار دارند ، به موفقیت الگوهای فناورانه و صنعتی سازی در ساخت و ساز اشاره کرد و افزود : اکنون نگاهمان به صنعت شهرها و اجرای این پروژه این است که شهرک های فاخر ایجاد شود . این پروژه در کنار ابر پروژه نهضت ملی مسکن اکنون مورد تمرکز متخصصان امر قرار گرفته است .

    وی افزود : هم‌اکنون در شهرک‌های صنعتی بخش عمده کارگران شاغل را مهاجران تشکیل می‌دهند که با توجه به افزایش قیمت مسکن هم در خرید و هم در اجاره ، پیش‌بینی می‌شود کارگران شاغل و آموزش دیده ناچاربه ترک محل‌های کار خود به دلیل عدم تامین مسکن خواهند شد . از این رو بخش‌های صنعتی مایل به سرمایه‌گذاری و تامین مسکن کارگران شاغل در بخش‌های خود در نزدیکی محل اشتغال خود هستند و این موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت و همکاری با یکدیگر در جهت تامین مسکن کارگران قرار گرفته است .

    حیدری خاطرنشان کرد : صنعتی سازی ، کیفی سازی ، سرعت بالا و قیمت تمام شده مناسب در اجرای این پروژه اهمیت فراوانی دارد . در این صورت است که ساخت این شهرک‌هااز سوی سازندگان و همچنین متقاضیان مورد استقبال قرار می گیرد .

    در ادامه این نشست تخصصی محمدمهدی بلوردی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از تامین زمین مناسب جهت ساخت صد هزارواحد مسکونی برای کارکنان بخش صنعت کشور خبر داد و افزود : سازمان ملی زمین و مسکن تاکنون با شرکت‌های پیشران صنعتی تفاهم همکاری ساخت مسکن منعقده کرده است .

    بلوردی با اشاره به طراحی و اجرای پروژه ای به نام صنعت شهرها توسط کارگروه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت گفت : پروسه‌ شناسایی اراضی مناسب برای ساخت مسکن کارکنان بخش صنعت در حریم شهرها در تمامی استان های کشور از سال گذشته آغاز و فرایندها الحاق آنها در دستور کار قرار گرفته است و در نهایت این زمین ها برای ساخت مسکن به کارخانجات تحویل داده می‌شود .

    بلوردی به افزایش سقف وام و تسهیلات به متقاضیان این طرح اشاره کرد و گفت : با این تسهیلات به آورده افراد متقاضی کمک بهتری می‌شود . اکنون ظرفیت خوبی برای اجرای پروژه صنعت شهرها وجود دارد به گونه ای که عمده متقاضیان سایت‌هایشان بالای هزار واحد است حتی در برخی جاها ، شش هزار واحد نیز پتانسیل ساخت و تقاضا برای ساخت وجود دارد . اینکه این پروژه در پهنه‌های مختلف آب و هوایی قابلیت اجرایی داشته باشد ، نکته حائز اهمیتی است و همینطور اینکه همه ابعاد فرهنگی را در اجرای این پروژه در نظر بگیریم .

    وی توضیح داد : چنانچه مقولات علمی و فناورانه در ساخت با مدیران صنعتی و سازنده هاهمسو شود ، این هماهنگی با سازندگان همچنین تدقیق معایب و محاسن اجرایی الگوهای نوین ساخت ،در پذیرش این امرازسوی سازندگان و انبوه سازی پروژه موثر است .

    در ادامه این نشست تخصصی درارتباط با تایید فنی سیستم های کامل ساختمانی  و معرفی کتاب مجموعه فناوری های نوین و مطرح در صنعت ساختمان از سوی مریم دشتی دبیرخانه صنعتی سازی و فناوری های نوین و مطرح در صنعت ساختمان توضیحات لازم ارایه شد .

    دشتی با اشاره به اینکه صنعتی‌سازی فرآیند است که در صورت رعایت الزامات آن ، از جمله استانداردها ، بهبود کیفیت ، دوره ساخت و استفاده از نیروهای آموزش دیده ، موجبات بهبود و افزایش خروجی سیستم‌های ساخت و بهینه‌سازی بهره‌برداری از تجهیزات ، را فراهم خواهد کرد ، افزود : صنعتی سازی رویکردی برای احداث ساختمان با بهره گیری از مزیت تکرار است که با جایگزینی ماشین آلات به جای نیروی انسانی تحت مدیریت یکپارچه منجربه تحقق معیارهای ۳ گانه صنعتی سازی نظیر بهره وری منابع ، افزایش سرعت تولید و بالا بردن و یکسان سازی کیفیت می شود .

    در پایان این جلسه بازدید فنی از نمونه واحد ساخته شده با فناوری نوین چاپگر سه بعدی (3D print) توسط سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ، عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن و هیئت کارشناسی همراه صورت پذیرفت .




    مطالب مرتبط

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    تبیین مقوله صنعتی‌سازی ، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور ، مطلوب و قابل‌قبول است . حلقه گمشده در این بخش ، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت ، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع ، ...

    |

    برخی از حفره‌ها و تونل‌های زیرسطحی در شهر تهران و سایر کلانشهرها قابل شناسایی است و برخی نیز قابل شناسایی نیستند . زیرا عامل به وجود آورنده برخی از آنها ناشی از گسیختگی لوله‌ها و فرسودگی تاسیسات شهری ، مسدود کردن مسیرهای جریان آب و عوامل متعدد است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    نظرات کاربران