در حال بارگذاری ...
  • ساخت ۳۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در برنامه استان اصفهان است

    از واحدهای شهری حدود ۳۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد احداث خواهد شد که بیشتر در قالب بسته‌های تشویقی و حمایتی از مالکین خصوصی اراضی واقع در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مصوب جهت بهسازی و احیاء این اراضی انجام می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : مطابق با برنامه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۳۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد استان احداث خواهد شد .

    حمیدرضا فلاح در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد : در استان اصفهان تاکنون بالغ بر ۴۳۶ هزار نفر برای این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۱۴۵ هزار متقاضی واجد شرایط شدند .

    وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۹۱ هزار واحد زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شده است گفت : مابقی اراضی در حال الحاق و تعیین کاربری بوده همچنین بالغ بر ۳۳ هزار متقاضی تاکنون به پروژه‌ها تخصیص یافته‌اند .  

    معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد : در حال حاضر سامانه برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده باز است و امکان ثبت نام وجود دارد برای سایر متقاضیان در صورت تامین اراضی مازاد بر متقاضیان ثبت نام شده ، امکان باز شدن سایت با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد همچنین از زمستان سال گذشته در برخی شهرها سامانه باز و ثبت نام از متقاضیان انجام شده است .  

    وی عنوان کرد : متقاضیان ثبت نام شده پس از افتتاح حساب ، ۱۵ روز مهلت واریز آورده دارند و به متقاضیان تا ۳ مرتبه پیامک ارسال می‌شود لذا چنانچه واریز نداشته‌ باشند سایر متقاضیان جایگزین خواهند شد . با توجه به سیاست دولت و پیگیری مردم و مسئولین شهرهای شرق اصفهان مبنی بر واگذاری اراضی به صورت انفرادی ، موضوع الحاق اراضی کمی زمان‌بر بوده ولی در حال حاضر اراضی تامین و واگذاری اراضی به صورت ویلائی انفرادی شروع شده و بعضا"متقاضیان در حال انجام مراحل اخذ پروانه و شروع عملیات ساخت پروژه‌ها هستند .  

    وی در خصوص واحدهای طرح نهضت ملی مسکن که در بافت فرسوده و بافت جدید ساخته می‌شوند اظهار کرد : بر اساس برنامه ابلاغی نهضت ملی مسکن استان ، از ۲۴۳ هزار واحد ، ۴۰ هزار واحد روستایی و ۱۸۳ هزار واحد شهری در برنامه است .  

    معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : از واحدهای شهری حدود ۳۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد احداث خواهد شد که بیشتر در قالب بسته‌های تشویقی و حمایتی از مالکین خصوصی اراضی واقع در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مصوب جهت بهسازی و احیاء این اراضی انجام می‌شود . تاکنون حدود ۳ هزار متقاضی در سامانه ثبت نام کردند که نزدیک به دو هزار نفر آنها به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی یا تسهیلات بازآفرینی شهری معرفی شده‌اند . 




    مطالب مرتبط

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    طرح نهضت ملی مسکن ، ابر پروژه ای است که می‌توان گفت حجم اصلی کار آن در دولت سیزدهم انجام شد و با توجه به قانون جهش تولید مسکن و تعهدات ایجاد شده حجم بالای کاری در طی سال‌های اخیر برای این طرح به اجرا درآمد .

    |

    عمده مشکلی که با آن مواجه بودیم بالاخص در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ نجف‌آباد، خمینی‌شهر ، شهرضا و ... مبحث تامین زمین بوده است .

    |

    نظرات کاربران