در حال بارگذاری ...
  • ضرورت تغیر رویکرد در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز

    شهرداری‌ تهران و سازمان نظام مهندسی می‌بایست با قدرت به عنوان اهرم‌های نظارتی در ساخت و سازهای شهری ورود کنند ، اولین اشتباه در این خصوص آخرین اشتباه بوده و هزینه اشتباه در ساخت و ساز ، بازی با جان مردم و شهروندان است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از سیاست گذاران خواست تا به ساخت و سازهای غیرمجاز تنها به چشم تخلف نگاه نکنند و موضع گیری در این خصوص را به جرم کیفری تغیر بدهند .

    حسین جنتی در پی سانحه دل گداز و شهادت گونه پنج نفر از شهروندان استان تهران از همکاران نیروی انتظامی و شهرداری تهران گفت : رویکرد سیاست گذاران باید به این موضوع تغیر کند ، اهمیت پیگیری در این حوزه بسیار بالاست و می‌بایست با متخلفان برخورد قضایی صورت گرفته و جرم انگاری شوند .

    وی ضمن تاکید به مهندسان ناظر پروژه‌های ساختمانی استان تهران در خصوص دقت و اهمیت ویژه مبحث نظارت گفت : شهرداری‌ تهران و سازمان نظام مهندسی می‌بایست با قدرت به عنوان اهرم‌های نظارتی در ساخت و سازهای شهری ورود کنند ، اولین اشتباه در این خصوص آخرین اشتباه بوده و هزینه اشتباه در ساخت و ساز ، بازی با جان مردم و شهروندان است .

    وی تصریح کرد : قوانین موجود در مقابله با احداث بناهای فاقد پروانه ساخت ، از صراحت لازم برخوردار نیست و بعضا شهرداری‌ها در میدان برخورد با متخلفان ساختمانی تنها می‌مانند .

    جنتی تاکید کرد : متاسفانه سودجویان با تغیر کاربری های ممنوعه ، احداث و ساخت و سازهای غیرمجاز ویلا و ساختمان و آلاچیق علاوه بر تخریب کالبد شهری و فضای محیط زیستی شهرها ، موجب بروز مشکلات امنیتی ، فرهنگی و اجتماعی هم می‌شوند . انتظار ما از قانون گذار اصلاح قانون بوده و اینکه هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز بدون پروانه ، جرم تلقی شود .

    جنتی گفت : ماده ۲ قانون مجازات اسلامی مقرر داشته هر فعل یا ترک فعلی که قانون برای آن مجازات تعیین کرده ، جرم است ، بر این اساس تخلفات ساختمانی نیز جرم هستند اما واجد جنبه کیفری نیست و آثار آن محکوم را از حقوق اجتماعی محروم نکرده و در سوابق کیفری محکوم درج  نمی‌شود که خواستار تغیر این موضع در دستگاه قضایی هستیم .




    مطالب مرتبط

    پس از اتمام عملیات انشعابات آب ، برق و گاز توسط وزارت نیرو ، محوطه سازی ظرف یک ماه آتی تکمیل و متقاضیان امکان اسکان خواهند داشت .

    |

    تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵ هزار و۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم .

    |

    پیامک‌هایی که دو بار در یک فصل ارسال شده پیامک‌های پیگیری است ، شایان ذکر است با وجود ارسال پنج مرحله پیامک به اعضا ؛ متوسط واریزی اعضا تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون تومان بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۱۲ درصد است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در پی گزارش منتشر شده ای با عنوان "فاجعه در مسکن ملی اسلامشهر" در یکی از خبرگزاری‌ها مورخ ۳ مهرماه ۱۴۰۳ ، اداره کل راه ...

    |

    مقابله با زمین خواری خط قرمز ما در استان تهران است و با زمین خواران هیچ گونه مذاکره یا مسامحه‌ای نداریم، اراضی ملی میراث نسل‌های آتی این سرزمین است و می‌بایست حفظ شود .

    |

    نظرات کاربران