در حال بارگذاری ...
  • سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن کاشان مستلزم تعامل همه دستگاه‌هاست

    در خصوص پروژه نهضت ملی مسکن که پروژه دولتی و کلان است و با توجه به قانون جهش تولید مسکن، تمامی ارکان دولت در یاری رساندن برای اجرای این پروژه سهیم بوده و صرفا پروژه راه و شهرسازی نیست بلکه پروژه تمامی ارکان محسوب می‌شود لذا تنها با این دیدگاه می توان با سرعت طرح نهضت ملی مسکن را پیش برد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بررسی دقیق روند پیشرفت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کاشان ، بر همدلی تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط برای اجرای این پروژه تاکید کرد .

    در راستای بررسی مسائل ، مشکلات و چالش‌های پیش روی اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کاشان ، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با همراهی معاونین و رؤسای ذیربط این اداره‌کل به این شهرستان عزیمت کرد .

    در طی این سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از روند اجرای پروژه‌های در دست اجرا طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کاشان بازدید بعمل آورد و ضمن بررسی مسائل موجود ، به ارائه رهنمودهای لازم در گفتگو با عوامل اجرایی پرداخت .

    در طی این بازدید همچنین چندین نفر از مردم شریف این شهرستان که در روند اجرایی و اداری پرونده خود دچار مشکل شده بودند حضور یافتند و پس از بیان مسائل مربوطه ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در دیدار با آنان ، مشکلاتشان را با نگرش مثبت تشریح و دستورات لازم را صادر کرد .

    قاری‌قرآن در محل اجرای پروژه طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کاشان و در دیدار چهره به چهره و بی واسطه با متقاضیان این طرح ، گزارش کاملی از فعالیت‌ها و اقدامات بعمل آمده از ابتدا تا کنون ارائه داد و گفت : یکی از دغدغه‌های اصلی که منجر به تلاش شبانه روزی مجموعه راه و شهرسازی استان شده است مبحث تامین زمین و سرعت بخشی به روند خانه دار شدن متقاضیان است که پیگیری‌های ویژه در این رابطه انجام شده است .

    در ادامه این سفر یک روزه هفدهمین جلسه شورای مسکن شهرستان کاشان با حضور فرماندار ، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین ذیربط برگزار و ضمن پیگیری مصوبات جلسات پیشین، روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کاشان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این جلسه اظهار کرد : راه و شهرسازی از ادغام چند اداره‌کل و مجموعه تشکیل شده است از همین رو بیشترین سهم را در امور روزمره زندگی مردم دارد به همین جهت این اداره‌کل نیز همواره در تلاش بوده تا در تمامی امور با برنامه عمل کرده و با پیگیری و جذب اعتبارات ، تمامی پروژه‌های اولویت دار که بر بهبود زندگی مردم عزیز تاثیر بسزایی دارد را به سرانجام برساند و در طی این سالها هیچ پروژه‌ای بدون اخذ مجوزات و تامین اعتبار آغاز نشده است .

    وی افزود : اما در خصوص پروژه نهضت ملی مسکن که پروژه دولتی و کلان است و با توجه به قانون جهش تولید مسکن، تمامی ارکان دولت در یاری رساندن برای اجرای این پروژه سهیم بوده و صرفا پروژه راه و شهرسازی نیست بلکه پروژه تمامی ارکان محسوب می‌شود لذا تنها با این دیدگاه می توان با سرعت طرح نهضت ملی مسکن را پیش برد . هدف از تشکیل این جلسات تعامل برای رفع موانع اجرایی و مسائل و مشکلات پیش رو پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و رسیدن به راهکارهای عملی است که برنامه ریزی دقیق و همکاری تمامی نهادهای ذیربط را می‌طلبد .

    وی بیان کرد : برخی از مشکلات پروژه‌ها نیاز به تدابیری در سطح شهرستان دارد و در همین مجموعه قابل رفع است لذا هماهنگونه که در استان ، جلسات شورای مسکن و ستاد بازآفرینی شهری به صورت مرتب و هفتگی برگزار می‌شود لازم است تا این جلسات در سطح شهرستان و با حضور مسئولین شهرستانی به صورت هفتگی برگزار شود و نتایج آن در صورت نیاز به مصوبه شورای مسکن استان پیگیری شود .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بررسی دقیق روند پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کاشان ، با تاکید بر همدلی تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای اجرای این پروژه گفت : در حال حاضر با توجه به حجم بالای متقاضیان این شهرستان یکی از مهمترین بحث های ما تامین زمین برای این پروژه است و برای تمامی مراحل این پروژه همت و تلاش تمامی دستگاه‌ها ضرورت دارد . بخشی از زمین در سنوات گذشته تامین شده و پروژه در حال ساخت است و برای تامین مابقی اراضی مورد نیاز چند پیشنهاد ارائه و در این جلسه تصمیم گیری شد لذا مبحث الحاق بخش‌هایی از زمین ۵۰ هکتاری و ۷۰ هکتاری را که در نظر گرفتیم و زمین دیگری نیز مدنظر است که در اسرع وقت بررسی های کارشناسی آن انجام و یکی از این دو گزینه برای تکمیل اراضی مورد نیاز استفاده می‌شود .

    قاری‌قرآن با بیان اینکه تا کنون برای حدود هفت هکتار زمینی که از قبل تامین شده بود معادل ۱ هزار و ۵۰۰ واحد در حال ساخت است عنوان کرد: برای مابقی متقاضیان نیز با تامین زمین مراحل تخصیص و ... انجام می‌شود .




    مطالب مرتبط

    طرح نهضت ملی مسکن ، ابر پروژه ای است که می‌توان گفت حجم اصلی کار آن در دولت سیزدهم انجام شد و با توجه به قانون جهش تولید مسکن و تعهدات ایجاد شده حجم بالای کاری در طی سال‌های اخیر برای این طرح به اجرا درآمد .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

    |

    با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

    |

    نظرات کاربران