در حال بارگذاری ...
  • موافقت با الحاق ۱۶۱ هکتار اراضی در بندرعباس برای ساخت مسکن با رعایت ۶ الزام

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ۱۶۱ هکتار اراضی در بندرعباس برای ساخت مسکن با رعایت ۶ الزام موافقت کرد .

    شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار هرمزگان ، مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع بندرعباس ، ابلاغ کرد .

    بر اساس این مصوبه ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه ۹ مرداد امسال ، مصوبات جلسات ۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰ فروردین امسال ، ۳۱ تیرماه امسال شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان در خصوص تامین زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن از طریق الحاق اراضی واقع در شمال محور شهید رجائی را مورد بررسی قرار داد و با توجه به صورتجلسه  ۲۱ تیر امسال کمیته فنی و آخرین تصمیمات متخذه در مرجع استانی ( ۳۱ تیر ۱۴۰۲) به شرح زیر تصمیم گرفت .

    الف : همسو با آخرین مصوبه مرجع استانی و با توجه به صورتجلسه کمیته فنی در فاز اول با الحاق ۱۶۱ هکتار اراضی با مالکیت دولت واقع در شمال بزرگراه شهید رجایی (سمت شرق اراضی گردشگری پنجه‌علی) موافقت می‌شود .

    ب : الحاق اراضی تا سقف مقرر در صورتجلسه ۳۱ تیر امسال شورای برنامه‌ریزی و توسعه پس از بررسی در کمیته جهت تصمیم‌گیری به شورای‌عالی ارجاع شود .

    ج : همچنین لازم است طرح جامع اراضی الحاقی با رعایت چهارچوب زیر تهیه و پس از تائید در کمیته فنی و ابلاغ توسط دبیر شورا، ملاک اقدامات آتی کمیسیون ماده ۵ قرار گیرد .

    ۱- تعیین‌تکلیف خط انتقال گاز و حرایم آن در مرجع استانی با عنایت به اینکه با حفظ وضع فعلی و لزوم رعایت حرایم ایمنی و خطرزائی آن عملا بخش‌های وسیعی از عرصه‌های مستعد توسعه مسکونی در داخل محدوده قبلی و اراضی الحاقی قابل استفاده نخواهد بود . در هر صورت رعایت حریم ایمنی (بدون هرگونه بارگذاری) و حریم خطر زائی (بارگذاری سطوح سبز باز با مستحدثات کم) در طرح جامع اراضی الزامیست .

    ۲- حرائم خطوط انتقال برق و همچنین بستر و حریم مسیل‌های متداخل با زمین دقیقا بر اساس اعلام نظر مراجع مربوطه استانی در طرح لحاظ شود .

    ۳- با توجه به توپوگرافی زمین حداکثر هماهنگی معابر با بستر طبیعی زمین در جهت کاهش هزینه‌های آماده‌سازی اعمال شود . همچنین عرصه دارای توپوگرافی نامناسب در مرکز زمین با سطوح سبز و باز و حداقل بارگذاری و مداخله در بستر طبیعی حفظ شود .

    ۴- مطالعات عارضه‌سنجی ترافیکی طرح به تائید شورای هماهنگی ترافیک استان برسد .

    ۵- نوار سبز حفاظتی حداقل به عرض ۳۰ متر از بعد از پوسته محور شهید رجائی لحاظ شود .

    ۶- تامین سرانه‌های خدماتی در همه سطوح (درمقیاس محله تا شهر) مطابق مصوبه تدقیق سرانه‌ها و واحدپذیری با تبعیت از الگوی تراکمی غالب شهر الزامیست .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار هرمزگان ، مصوبه شورا را با موضوع طرح مکان‌یابی و ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار کردستان ضمن اعلام تأیید ضرورت احداث شهرک با نقش مسکونی با ...

    |

    دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی باید در تعریف و اجرای پروژه‌های نوسازی و مرمتی در محدوده بافت‌های تاریخی به‌صورت الگو گام بردارند .

    |

    وقتی بحث جوانی جمعیت ، ازدواج و فرزندآوری را می‌کنیم باید امکانات مورد نیاز این‌ها را فراهم کرد و تا زمانی که امکانات مورد نظر ایجاد نشود نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود . ساخت و تامین مسکن شهروندان دغدغه همه دولت‌ها بوده و همین بخش به میزان بسیار بالایی شرایط اشغال ایجاد کرده است ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری ایران از تصویب طرح جامع ارومیه و طرح ویژه بافت تاریخی ارومیه و موافقت شورای‌عالی شهرسازی ...

    |

    نظرات کاربران