در حال بارگذاری ...
  • رسیدگی به مشکلات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بویین میاندشت

    مبحث الحاق زمین ، طرح تفکیکی و آماده سازی اراضی مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان مطرح و به صورت ریزبینانه مورد بررسی قرار گرفت که پس از مشورت با اعضای شورا ، تصمیم لازم اتخاذ و زمانبندی برای اجرای آن مشخص شد . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در راستای شتاب بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بویین میاندشت، مسائل و مشکلات اجرایی این طرح ، در نشست شورای مسکن شهرستان رسیدگی شد .

    در راستای بررسی مسائل ، مشکلات و چالش‌های پیش روی اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بویین میاندشت ، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با همراهی معاونین و رؤسای ذیربط این اداره‌کل به این شهرستان عزیمت کرد .  

    در این سفر یک روزه جلسه شورای مسکن شهرستان بویین و میاندشت با حضور فرماندار ، نماینده مردم شریف این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین ذیربط برگزار و ضمن پیگیری مصوبات جلسات پیشین ، روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این نشست اظهار کرد : هدف از تشکیل این جلسات تعامل برای رفع موانع اجرایی و مسائل و مشکلات پیش رو پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و رسیدن به راهکارهای عملی است که برنامه ریزی دقیق و همکاری تمامی نهادهای ذیربط را می‌طلبد . برخی از مشکلات پروژه‌ها نیاز به تدابیری در سطح شهرستان دارد و در همین مجموعه قابل رفع است لذا هماهنگونه که در استان ، جلسات شورای مسکن و ستاد بازآفرینی شهری به صورت مرتب و هفتگی برگزار می‌شود لازم است تا این جلسات در سطح شهرستان و با حضور مسئولین شهرستانی به صورت هفتگی برگزار شود و نتایج آن در صورت نیاز به مصوبه شورای مسکن استان پیگیری شود .  

    قاری‌قرآن در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست بیان کرد : مبحث الحاق زمین ، طرح تفکیکی و آماده سازی اراضی مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان مطرح و به صورت ریزبینانه مورد بررسی قرار گرفت که پس از مشورت با اعضای شورا ، تصمیم لازم اتخاذ و زمانبندی برای اجرای آن مشخص شد . در این جلسه گزارشی از وضعیت دستگاه های اجرایی خدمات رسان به پروژه های نهضت ملی مسکن شهرستان بویین میاندشت ارائه شد که مقرر شد برآورد آن انجام شود و در خصوص مباحث اعتباری مرتبط با رساندن آب و برق  و گاز به پروژه ها پیگیری و اقدامات مقتضی بعمل آید .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد : تامین زمین برای اقشار ویژه و خانواده های دارای حداقل دو عضو معلول مورد رسیدگی قرار گرفت و این موضوع با مشورت اعضا شورا مسکن تعیین تکلیف شد . 

    وی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار کرد : بیش از ۱ هزار و ۷۰۰ نفر در شهر بوئین میاندشت برای این طرح ثبت نام کردند که با بررسی و پالایش‌های بعمل آمده افزون بر ۵۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

    قاری‌قرآن با بیان اینکه تا کنون ۱۵۸ متقاضی در این شهر تخصیص پروژه شدند ، گفت : در حال حاضر ۱۶۶ واحد در پروژه‌ها تعریف شده ، برای ۸۸ واحد پروانه ساختمانی اخذ و تا کنون فونداسیون ۳۸ واحد اتمام یافته است .  




    مطالب مرتبط

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

    |

    با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    نظرات کاربران