در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۲۰۰ مترمربع از اراضی دولتی با کاربری مسکونی در شهر همدان

    شهروندان هر گونه تعرض و تصرف به اراضی ملی را با استفاده از سامانه تلفنی ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اطلاع دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : ۲۰۰ متر مربع از اراضی دولتی با کاربری مسکونی به ارزش تقریبی ۶۰ میلیارد ریال که در شهر همدان اراضی شهرک بهشتی ، تصرف شده بود توسط یگان حفاظت از اراضی دولتی این اداره کل خلع ید و به بیت‌المال بازگردانده شد .

    مجید صالحی امیر از اهتمام اداره‌کل راه و شهرسازی همدان برای آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دستگاه قضائی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت : از آنجایی که در اراضی دولتی و ملی عمده اقدامات غیرقانونی مربوط به تعرض ، تصرف ، تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز است ، این اداره‌کل با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضائی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره‌کل راه و شهرسازی همدان ، بیان کرد : این اداره‌کل با آموزش یگان حفاظت اراضی تمام سعی و اهتمام خود را در راستای جلوگیری از تصرف اراضی دولتی در مرحله اولیه به کار بسته تا اجازه داده نشود ساخت و ساز و مستحدثات صورت گیرد چرا که این امر از طرفی موجب تجری متصرفین و مهم‌تر از آن تضییع اموال عمومی خواهد شد .

    وی در پایان خاطرنشان کرد : شهروندان هر گونه تعرض و تصرف به اراضی ملی را با استفاده از سامانه تلفنی ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اطلاع دهند .




    مطالب مرتبط

    این شهر فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا پیگیری و اقدامات لازم در راستای تأمین زمین مورد نیاز به عمل آمده است .

    |

    بر اساس برنامه ، مکلف به اخذ یک هزار و ۷۶۵ هکتار زمین بوده‌ایم که در پایان سال برای بیش از ۳ هزار هکتار زمین سند اخذ کردیم که در این مورد هم تحقق ۱۷۲ درصدی نسبت به برنامه را شاهد هستیم .

    |

    امسال ، واگذاری و اجاره هفت قطعه اراضی دولتی در سطح استان اصفهان به ارزش ۹۷ میلیارد ریال از طریق مزایده به نتیجه رسید .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی واقع در شهرستان امیدیه اعلام کنند .

    |

    با تلاش‌های به عمل آمده امسال در راستای حفظ و حراست از اراضی دولتی ۶۳۰ فقره سند تک برگ اخذ و اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل شده است . در جهت تامین مسکن اقشار ویژه استان اصفهان (خانواده معظم شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد ، آزادگان و فرزند جانباز بالای ۷۰ درصد) ، اراضی ...

    |

    نظرات کاربران