در حال بارگذاری ...
  • رشد ۱۴۰ درصدی نوسازی بافت‌های فرسوده در ۱۳۲ شهر

    آمارها نشان می‌دهد هر جا مشوق‌های نوسازی بافت فرسوده اجرایی شده ، استقبال مردم از نوسازی بیشتر شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از رشد نوسازی بافت‌های فرسوده ۱۳۲ شهر به میزان ۱۴۰ درصد خبر داد و گفت : در سه ماهه اول پارسال ، پروانه نوسازی ۱۱ هزار و ۵۸۵ واحد در بافت فرسوده صادر شد و امسال این رقم به ۱۶ هزار و ۳۴۲ واحد رسید .

    محمد آئینی گفت : ۳۷۴ شهرداری کشور ، اطلاعات نوسازی بافت فرسوده را در سامانه شرکت بازآفرینی شهری وارد می‌کنند . در بهار ۱۴۰۲ ، نسبت به بهار ۱۴۰۱ ، نوسازی بافت فرسوده در ۱۳۲ شهر افزایش نشان می‌دهد که در این ۱۳۲ شهر ، رشد نوسازی بافت فرسوده ، در مجموع ۱۴۰ درصد است .

    رئیس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : در برخی شهرها آمار کاهشی است و در برخی شهرها آمار با سال قبل تفاوتی ندارد .

    آئینی با اشاره به اینکه بسته تشویقی سوم نوسازی بافت فرسوده از اسفندماه سال گذشته اجرایی شده است ، گفت : آمارها نشان می‌دهد هر جا مشوق‌های نوسازی بافت فرسوده اجرایی شده ، استقبال مردم از نوسازی بیشتر شده است .

    وی گفت : در مجموع در سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه اول پارسال ، نوسازی بافت فرسوده ۴۴ درصد بیشتر شده است . در سه ماهه اول پارسال ، پروانه نوسازی ۱۱ هزار و ۵۸۵ واحد در بافت فرسوده صادر شد و امسال این رقم به ۱۶ هزار و ۳۴۲ واحد رسید .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    شهرهایی که مصوبه ۱۹ بندی بسته تشویقی را اجرا نکرده‌اند با توجه به فرصت پیش آمده و همکاری معاونت شهرسازی و معماری نسبت به جهت اجرایی کردن مصوبه و در نهایت بومی سازی مصوبه تشویقی کالبدی اقدام کنند .

    |

    بر اساس آخرین آمار ، سال گذشته ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره برداری رسید که انتظار داریم امسال این آمار روند افزایشی داشته و به ۵۰ هزار واحد برسد .

    |

    نظرات کاربران