در حال بارگذاری ...
  • تحویل ۵۷ هزار مترمربع زمین برای احداث واحدهای گروه ساخت به بنیاد مسکن

    از هفت هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گلپایگان ، ۱ هزار و ۲۵۲ نفر پالایش شده اند و برای ۳۳۳ نفر تخصیص پروژه انجام شده است . برای تأمین زمین مسکونی در شهرستان گلپایگان ، زمینی به متراژ ۲۴۶ هکتار در محدوده شهرستان در نظر گرفته شد که تهیه طرح تفکیکی و آماده‌سازی آن در شرف انجام است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان گفت : در اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان گلپایگان ، ۵۷ هزار مترمربع زمین برای احداث ۶۹۰ واحد بصورت گروه ساخت تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شده است .

    غلامرضا امینی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان به شیوه گروه ساخت ، اظهار کرد : تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گلپایگان به متراژ ۵۷ هزار مترمربع (تعداد ۲۳۰ پلاک زمین) انجام شده است . این میزان اراضی برای ساخت ۶۹۰ واحد مسکونی تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شد و این بنیاد نیز اراضی را در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرارداده است تا به صورت گروهی اقدام به ساخت و ساز کنند .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان عنوان کرد : از هفت هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گلپایگان ، ۱ هزار و ۲۵۲ نفر پالایش شده اند و برای ۳۳۳ نفر تخصیص پروژه انجام شده است . برای تأمین زمین مسکونی در شهرستان گلپایگان ، زمینی به متراژ ۲۴۶ هکتار در محدوده شهرستان در نظر گرفته شد که تهیه طرح تفکیکی و آماده‌سازی آن در شرف انجام است .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان بیان کرد : با توجه به تعداد ثبت نامی های شهر گوگد ، زمینی به متراژ ۳ هزار متر مربع با کاربری مسکونی و دارای طرح تفکیکی و آماده سازی برای متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن این شهر در نظر گرفته شده است .  

    شهرستان گلپایگان با دارا بودن سه شهر گلپایگان ، گوگد و گلشهر ، بیش از ۹۰ هزار نفرجمعیت دارد و در شمال غربی استان اصفهان واقع شده است . 




    مطالب مرتبط

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    نظرات کاربران