در حال بارگذاری ...
  • ضرورت آشنایی مالکان بافت‌های فرسوده باید با فرآیندها و شرایط دریافت تسهیلات

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از مالکان بافت های فرسوده خواست با آگاهی کامل نسبت به نوسازی خانه های خود در بافت تصمیم جدی بگیرند و نسبت به آشنایی با شرایط دریافت تسهیلات اقدام کنند .

    حسین جنتی گفت : در گام نخست با استفاده از مرورگرهای فایر فاکس و گوگل کروم به سایت facility.udrc.ir مراجعه نموده ، امکان دسترسی در حال حاضر برای تمام کاربران داخل کشور به سایت مذکور وجود دارد .

    وی در ادامه افزود : متقاضیان می بایست کد پستی یا کد جام ملک مورد نظر خود را در سایت مذکور وارد نموده ، برای آنهایی که سند تک برگی دارند کد نوزده رقمی مندرج در سندهای تک برگی معرف کد جام بوده و کسانی که سند تک برگ ندارند باید کد پستی ملک فرسوده شان را وارد کنند .

    جنتی گفت : پس از آنکه متقاضی از وقوع ملک در بافت فرسوده مطمئن شد ، اطلاعات خود را روی سایت مذکور تکمیل نموده و پرونده الکترونیک متقاضی ساکن در بافت فرسوده به صورت برخط به شعب بانک عامل ارسال خواهد شد تا بانک ادامه دهنده این فرآیند در سامانه تسهیلات بانکی باشد و متقاضی نیز می تواند به کمک کد رهگیری پیامک شده پیگیر روند کار خودش باشد .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت : میزان این وام در شهر تهران ۵۵۰ میلیون تومان و در محدوده حرم شاه عبدالعظیم حسنی ۶۰۰ میلیون تومان است .

    جنتی در پایان در خصوص سود تسهیلات و روند باز پرداخت نیز چنین توضیح داد : ۱۸۵ میلیون تومان از وام ۵۵۰ میلیونی با سود صفر درصد و ۳۶۵ میلیون تومان با سود ۲۳ درصد محاسبه می شود .




    مطالب مرتبط

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان‌ می‌دهد .

    |

    در حال حاضر ظرف یک هفته کاری پروانه ساختمانی به جهت نوسازی بافت های فرسوده توسط شهرداری این شهر صادر شده و کاملا به صورت صد در صد رایگان می باشد .

    |

    با ایجاد بازآفرینی ، شاهد کمترین نرخ هزینه ساخت و ساز در سطح استان تهران خواهیم بود چرا که در این صورت همه امکانات زیرساختی در محل ساخت فراهم می‌شود .

    |

    سایت ۱۷ هکتاری ۹۰ درصد ، سایت ۲۲ و ۲۷ هکتاری ۷۰ درصد ، سایت ۵۶۰ هکتاری ۳۵ درصد و سایت‌های یک طبقه حیاط دار پرنیان و قنوات حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

    |

    نظرات کاربران