در حال بارگذاری ...
  • تقویت و تشکیل حلقه‏‌های میانی ، ابزاری نوین جهت تحقق بازآفرینی شهری

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حلقه‏‌های میانی ، فرد و یا گروه‌‏های داوطلب از انواع گروه‌‏های جهادی‌ ، دانشگاه‏‌ها و تشکل‌‏های دانشجویی ، نخبگان در زمینه‏‌های گوناگون ، مجموعه‌‏های فعال فرهنگی و فکری و دفاتر تسهیلگری ، ترجیحا از زنان و جوانان هستند که در حال حاضر با اولویت نوسازی مردمی و کمک به مردم می‏‌توانند شروع به فعالیت داوطلبانه اما متعهدانه کنند .

    بازآفرینی شهری ابعاد مختلفی از جمله ارتقای فضاهای عمومی و زیرساخت‏‌ها ، نوسازی مسکن ، تامین خدمات زیربنایی و روبنایی و ... دارد که بنا بر شرایط و سیاست‌‏ها ، این ابعاد می‌تواند اولویت‌‏بندی شوند . اجرای این اولویت‌‏ها نیاز به ساختاری سلسلسه مراتبی جهت وصل سطح ملی به زیرمحله‏‌ای و مشخصا مردم دارد .

    به عبارتی فرآیندی است که باید مردمی‌‏سازی شده باشد . در فرآیند مردمی‌‏سازی ساختاری که بتواند کنشگران مربوطه را دخیل کند و هر یک با ایفای صحیح نقش خود بتوانند کنش موثر جهت تحقق اهداف ملی و سیاست‏‌های دارای اولویت کشور را داشته باشند و از طرفی نیازهای مردم را به گوش مسئولان مربوطه برسانند، حایز اهمیت است .

    شرکت بازآفرینی شهری ایران به لحاظ ساختاری در سطح ملی ، استانی و شهرستانی فعالیت دارد . برای اتصال مقیاس شهری با محوریت شهرداری‏‌ها به مردم نیاز به گروهی است که آن را حلقه میانی می‌‏نامیم . حلقه‏‌های میانی ، گروه‌‏های مستعد در سطح محله‌‏ها هستند که حاضرند به منظور ارتقا کیفیت سکونت ساکنان محلات هدف به صورت داوطلبانه در ارتباط با شهرداری‌ها و مردم فعالیت کنند .

    حلقه‏‌های میانی ، فرد و یا گروه‌‏های داوطلب از انواع گروه‌‏های جهادی‌ ، دانشگاه‏‌ها و تشکل‌‏های دانشجویی ، نخبگان در زمینه‏‌های گوناگون ، مجموعه‌‏های فعال فرهنگی و فکری و دفاتر تسهیلگری ، ترجیحا از زنان و جوانان هستند که در حال حاضر با اولویت نوسازی مردمی و کمک به مردم می‏‌توانند شروع به فعالیت داوطلبانه اما متعهدانه کنند .

    شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن تهیه دستورالعمل تشکیل و راه اندازی حلقه‌‏های میانی ، اقدام به آموزش مدیران شهری اعم از مدیران و کارشناسان ادارات راه و شهرسازی و شهرداران سراسر کشور طی پنج دوره آموزشی کرده و مقرر است بر اساس دستورالعمل مذکور شهرداری‏ها به عنوان متولی شهری و شرکای راهبردی حوزه بازآفرینی شهری نسبت به راه اندازی و تشکیل حلقه‌‏های میانی اقدام کنند .

    سعید اسدی محجوب - مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران

     




    مطالب مرتبط

    در طول سه سال گذشته عملکرد صورت‌های مالی شرکت بازآفرینی شهری ایران در پنج مجمع برگزار شده از سوی اعضای این مجمع مطلوب و منصفانه اعلام شده است .

    |

    بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

    |

    با تخصیص قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های استان ، آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی در ۱۰ شهر استان شامل زاهدان ، زابل ، هامون ، زهک ، جزینک ، علی‌اکبر ، گلشن ، سوران ، سیرکان و تفتان در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    نظرات کاربران