در حال بارگذاری ...
  • مجوز مجلس به شرکت عمران شهرهای جدید برای مشارکت در تأمین منابع زیرساخت‌های حمل و نقل و هوشمندسازی ساخت مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید در تأمین منابع زیرساخت‌های حمل و نقلی و همچنین هوشمندسازی ساخت مسکن در شهرهای جدید موافقت کردند .

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه ، بند ت ماده ۵۳ و بند الف ماده ۵۵ لایحه برنامه را به تصویب رساندند .

    براساس بند «ت» ماده ۵۳ لایحه ، به شرکت عمران شهرهای جدید اجازه داده می‌شود از محل منابع داخلی خود نسبت به مشارکت در تأمین منابع مورد نیاز برای ساخت آزادراه ها ، بزرگراه ها و خطوط ریلی شهری – حومه ای در داخل و خارج از حریم شهرهای جدید کشور (بدون ایجاد شرکت جدید و صرفاً برای اتصال خود به شهرهای مادر خود) اقدام کند .

    همچنین به دنبال موافقت اکثریت آرا با بند الف ماده ۵۵ به منظور بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های ساخت‌ و ساز مسکن مقرر شد وزارت راه و شهرسازی تا پایان برنامه ، حداقل پانزده درصد (%۱۵) از برنامه‌های تأمین مسکن را با استفاده از فناوری‌های نوین و صنعتی‌سازی (پیش‌ساخته و مجموعه‌ای (مدولار) و هوشمندسازی سازگار با اقلیم و بافت کشور با اولویت احداث شهرک‌های مسکونی ، انبوه‌سازی و توسعه شهرهای جدید عملیاتی کند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر افزایش فعالیت پروژه ها ، دستور پیگیری مطالبات پیمانکاران شهر جدید پرند از بانک ...

    |

    در مجموع یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است .

    |

    وی متولد ۱۳۵۵ و دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته معماری از دانشگاه تهران و دکترای شهرسازی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است . صادق مالواجرد در ۲۷ دی ماه ۱۳۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر اسبق به سمت معاون شهرسازی و معماری منصوب شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان بازدید کرد ...

    |

    وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با برخورداری از دانش مدیریتی و استفاده از معاونان مجرب می‌تواند حوزه حمل و نقل را نیز به خوبی راهبری کند و به دغدغه برخی نمایندگان در این مورد پاسخ دهد .

    |

    نظرات کاربران