در حال بارگذاری ...
  • ثبت ۸۰۰ هزار واحد مسکونی خودمالکی در طرح نهضت ملی مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن ، به تشریح وضعیت ساخت مسکن در استان‌های مختلف پرداخت و گفت : پیشرفت ساخت پروژه‌های مسکن در استان‌ها ، به‌صورت هفتگی بررسی می‌شود .

    ابوالفضل نوروزی در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن که با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد ، به تشریح وضعیت ساخت مسکن در استان‌های مختلف پرداخت .

    نوروزی با تشریح وضعیت مسکن خودمالکی ، آمار کشوری آن را ۸۰۰ هزار واحد مسکونی اعلام کرد و افزود : دستورالعمل ها به استان ها ابلاغ شده و ۳۷۸ هزار واحد مسکونی نیز به بانک معرفی شده است .

    به گفته نوروزی برای ۱۴۸ هزار واحد قرارداد منعقد شده است که استان سمنان بیشترین پیشرفت را در کشور داشته است .

    وی با بیان اینکه وضعیت خودمالکی استان به استان بررسی می‌شود ، اضافه کرد : جزییات پروژه ها در سامانه رصد می‌شود و پیشرفت ساخت به صورت هفتگی مورد بررسی قرار می‌گیرد .

    سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ۲۲۵ هزار واحد که در مرحله فونداسیون هستند اشاره کرد و ادامه داد : در برنامه ابلاغ شده خراسان جنوبی و زنجان پیشتاز هستند که به مرحله اتمام اسکلت رسیده اند .

    همچنین در موضوع مسکن روستایی ۳۳۰ هزار واحد قرارداد منعقد کرده اند که استان‌های هرمزگان ، سمنان ، گلستان ، خراسان شمالی ، ایلام ، بوشهر و سیستان و بلوچستان از برنامه جلو هستند . در بافت فرسوده نیز تهران ۵۰ درصد برنامه ۴ ساله ابلاغی را انجام داده است و از سایر استان‌ها جلوتر است که پس از تهران ، خراسان رضوی و یزد قرار دارند .

    نوروزی اعلام کرد : عملکرد ساخت هر استانی که جلوتر باشد موفق به جذب تسهیلات بیشتری می‌شود . در خصوص درصد انعقاد قرارداد نسبت به برنامه ابلاغی نهضت ملی مسکن ، استان‌های خراسان جنوبی و زنجان و سپس سمنان عملکرد خوبی داشته اند .

    همچنین در نشست یاد شده ، درصد انعقاد قرارداد واحدهای معرفی شده تسهیلات روستایی نیز بررسی شد که استان‌های خراسان جنوبی ، خراسان شمالی ، زنجان ، لرستان ، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری در این حوزه عملکرد مثبتی داشتند . استان‌های اردبیل ، زنجان و قزوین در خصوص درصد انعقاد قرارداد تعداد واحدهای معرفی شده اجاره ۹۹ ساله ، سه رتبه اول را دارا هستند .

    گفتنی است در این نشست عملکرد ساخت کل کشور استان به استان تشریح شد و از منظر بافت فرسوده ، خودمالکی ، روستایی ، مسکن حمایتی و غیره مورد ارزیابی قرار گرفت .

     




    مطالب مرتبط

    به منظور اطلاع‌رسانی هرچه بهتر به متقاضیان نهضت ملی مسکن ، مقرر کردیم پروژه‌هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی دارند ، نسبت به آماده‌سازی و تجهیز یک واحد به صورت نمونه اقدام کنند .

    |

    تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

    |

    رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

    |

    از تعداد ۳۰ هزار ۷۰۰ متقاضی ، ۱۰ هزار و ۲۰۰ قرارداد تسهیلات بانکی برای متقاضیان منعقد شده است .

    |

    پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

    |

    نظرات کاربران