در حال بارگذاری ...
  • تامین ۴۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن شهر اراک در توافق با بخش خصوصی

    در شهر دلیجان زمین ۳۰۰ هکتاری در نظر گرفته شده و قرار است به محدوده الحاق شود که ۶۸ هکتار آن در قالب طرح جامع الحاق شده و مصوبات استانی را اخذ کرده است . در شهر خمین هم زمینی به مساحت ۱۸ هکتار با تغییر کاربری در حال تامین است و یک‌هزار واحد مسکونی نیز در این شهر در حال ساخت است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از تامین ۴۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در شهر اراک و در قالب توافق با بخش خصوصی خبر داد و گفت :‌ از همه روش‌های تامین زمین استفاده شده و استان مرکزی مشکل چندانی در تامین زمین ندارد .

    حمید انعامی درباره وضعیت پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این استان اظهار کرد : ۱۵۰ هزار نفر متقاضی در استان مرکزی ثبت نام کردند که حدود ۴۰ هزار نفر آن‌ها واجد شرایط شناخته شده اند . غیر از واحدهای خودمالکی و روستایی ، حدود ۲۵ هزار واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن استان مرکزی در حال ساخت است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به اینکه در برخی شهرهای استان زمین به میزان کافی هنوز نهایی نشده است ، گفت : برای تامین اراضی در شهرهای اراک ، خمین ، دلیجان و محلات برنامه‌ریزی شده و در حال تایید است .

    انعامی توضیح داد : در شهر دلیجان زمین ۳۰۰ هکتاری در نظر گرفته شده و قرار است به محدوده الحاق شود که ۶۸ هکتار آن در قالب طرح جامع الحاق شده و مصوبات استانی را اخذ کرده است . در شهر خمین هم زمینی به مساحت ۱۸ هکتار با تغییر کاربری در حال تامین است و یک‌هزار واحد مسکونی نیز در این شهر در حال ساخت است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد : در شهر اراک ۱۰ هزار واحد توسط اداره کل راه و شهرسازی و ۱۵۰۰ واحد نیز در قالب تفاهم‌نامه با نیروهای مسلح در حال ساخت است . در توافق با بخش خصوصی ، زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار برای اراک در حال تامین است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی یادآور شد : از تمام روش‌های تامین زمین از جمله الحاق ، توافق با مالکین ، تغییر کاربری و تفاهم با دستگاه‌های مختلف مثل وزارت جهاد کشاورزی و نیروهای مسلح در استان مرکزی استفاده شده و مشکل چندانی برای تامین زمین در این استان وجود ندارد .




    مطالب مرتبط

    کلیه متقاضیانی که پیامک دریافت می کنند می بایست بر اساس مهلت مقرر ( ۲ روز) با مراجعه به سایت www.epronema.ir نسبت به انتخاب سایت پروژه خود اقدام کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر مهستان در پنج نوبت طی دولت سیزدهم ...

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    نظرات کاربران