در حال بارگذاری ...
  • تسریع در حل مسائل و موانع ثبتی شهر تهران

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، طبق برنامه ۴ ساله تحول شهر تهران می بایست حداقل ۳ درصد از پلاک های فرسوده نوسازی شوند و از این میزان درصد قابل توجهی از پلاک ها دارای مسائل و مشکلات ثبتی - مالکیتی از انواع مختلف هستند که عملاً صدور پروانه تخریب و نوسازی را برای آنها با توقف و بن بست مواجه نموده است .

    به دنبال تعریف دستور کار سند دار شدن پلاکهای دارای مشکلات ثبتی - مالکیتی در بافت های فرسوده با محوریت نهادها و دستگاه های دخیل و ذیصلاح که در سال های اخیر در قالب کارگروه های ثبت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران عملیاتی شده و افزایش نیز یافته است ، جلسه ای در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران به ریاست مدیرکل ثبت استان و با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ، رئیس سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران ، شهرداران و معاونین شهرسازی مناطق واجد موضوعیت مشکلات ثبتی - مالکیتی ، رؤسای حوزه های ثبتی مناطق و نمایندگان از دستگاه ها و نهادهای مالک عرصه تشکیل و برای رفع موانع صدور سند در بافت فرسوده بحث و تبادل نظر لازم صورت پذیرفت .

    بر اساس این گزارش در این جلسه دفاتر توسعه محله های بافت فرسوده اهم مسائل و مشکلات احصاء شده و در دست پیگیری را گزارش نمودند و پس از ارائه پیشنهادات از سوی هر یک از مدعوین ، تصمیمات لازم برای تسریع و تسهیل صدور سند رسمی پلاک های فاقد سند اتخاذ گردید که از جمله اهم این تصمیمات عملیاتی شدن اجرای ماده ۹ قانون حمایت از احیاء و نوسازی بافت فرسوده مصوب سال ۱۳۸۹ ، اجرای بخشنامه کد ۹۷۷ ثبت برای پرونده های متقاضی سند در املاک فاقد سلسله ایادی در همه حوزه های ثبتی ، ارائه نقشه های پایه ثبتی در محدوده های هدف نوسازی ، کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده های تشکیل شده در ثبت ، تنظیم و مبادله تفاهم نامه های دو یا چندجانبه با نهادها و دستگاه های مالک عرصه همچون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، بنیاد مستضعفان ، اوقاف و همچنین کاهش زمان پاسخ به استعلام های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و تعیین تکلیف اراضی ملی در محدوده بافت فرسوده بود .

    در انتها مقرر گردید با تشکیل جلسات منظم و منطقه ای عملیاتی شدن هر یک از تصمیمات و مصوبات مورد پیگیری و ارزیابی لازم قرار گیرد .




    مطالب مرتبط

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران پیرامون ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن توضیحاتی ارائه داد .

    |

    در شهرضا هزار و ۱۹۷ واحد مسکونی بر روی رشته قنات قرار دارند اما این ۱۹۶ واحد در نقطه قرمز واقع شده‌اند ، بنابراین از تمام سازمان‌های مرتبط خواهشمندم برای جا به جایی ساکنان این واحدها همکاری کنند .

    |

    پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) پس از انتقال خط راه آهن تهران - تبریز به زیرزمین ، با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی ، افزایش سرانه فرهنگی ، ورزشی ، اقتصادی و رفاهی مناطق کم برخوردار ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران ، بر روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی - ...

    |

    نظرات کاربران