در حال بارگذاری ...
  • آماده سازی ۳ سایت برای احداث خانه‌های ویلایی در شهرستان‌های قم

    هم اینک بخش مهمی از تعهد استان قم در طرح نهضت ملی مسکن در قالب احداث خانه در اراضی ۵۶۰، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری شهرک پردیسان در حال ساخت است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های این استان گفت : طایقان ، اسلام آباد قنوات و پرنیان سه سایت مهمی است که در سطح شهرستان‌ها و شهرهای قم در حال آماده‌سازی است .

    حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد : واحدهای مسکونی در سطح شهرستان‌های استان قم به‌صورت ویلایی و خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار احداث خواهد شد .

    وی با اشاره به مشکلات واگذاری زمین در بخش سلفچگان قم ، خاطرنشان کرد : اداره کل راه و شهرسازی قم پیگیری‌های خود جهت حل این معضل در سطح دستگاه‌های مرتبط را آغاز کرده تا روند احداث واحدهای مسکونی در بخش سلفچگان سرعت مطلوب‌تری بگیرد .

    زنجیرانی فراهانی یادآور شد : واگذاری زمین به افراد واجد شرایط و بومی شهرستان‌ها بادقت بالاتری صورت خواهد گرفت .

    مدیرکل راه و شهرسازی قم با بیان اینکه زمین طرح‌های نهضت ملی مسکن در قم تامین شده است ، گفت : پیشرفت ساخت سایت های مسکن قم در مجموع بیش از ۱۰ درصد است .

    وی با بیان این که شهرک پرنیان به فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد ، افزود : این شهرک به‌ عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن قم که ساخت خانه‌های ویلایی به‌زودی در آن آغاز خواهد شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خاتمه گفت : هم اینک بخش مهمی از تعهد استان قم در طرح نهضت ملی مسکن در قالب احداث خانه در اراضی ۵۶۰، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری شهرک پردیسان در حال ساخت است .




    مطالب مرتبط

    در روستای طغرود قم نیز ۲۰۰ هکتار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دارشدن افراد بومی منطقه در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته است . ۲۸۴ هکتار نیز در شهر جعفریه برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن استان قم اختصاص یافت .

    |

    طی اقدامات انجام شده در حدود سه سال گذشته ، قم در اجرا و تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه دوم کشور قرار گرفته است .

    |

    علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری ، ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است ، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان ، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه در حال ساخت است .

    |

    نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه دار شدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند لذا باید از همه ظرفیت ها برای اجرای هر چه سریعتر طرح های آماده سازی سایت های طرح نهضت ملی مسکن بهره گرفت .

    |

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    نظرات کاربران