در حال بارگذاری ...
  • انجام مطالعات نوسازی و ایمن سازی بافت فرسوده در شهرهای جنوب آذربایجان غربی

    اجرایی شدن مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص نقاط شهری جنوب استان مبنی بر اعمال سیاست‌های تشویقی توسعه عمران محلات هدف بازآفرینی در شهرهای جنوب استان پیگیری و دنبال می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : مطالعات بافت فرسوده و ناکارآمد شهرهای جنوب استان در جهت ترویج و تشویق نوسازی در محلات هدف بافت‌های مذکور در مراحل بررسی است .

    رسول عطایی در جلسه بررسی مطالعات نوسازی و ایمن سازی بافت فرسوده در شهرهای آذربایجان غربی ، اظهار کرد : در راستای تبیین و تشریح و اجرایی شدن سیاست‌ها و ضوابط تشویقی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ، بحث و اقداماتی تصویب و جهت اجرا با شهرداری‌ها به اشتراک گذاشته شد .

    وی اظهار داشت : اجرایی شدن مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص نقاط شهری جنوب استان مبنی بر اعمال سیاست‌های تشویقی توسعه عمران محلات هدف بازآفرینی در شهرهای جنوب استان پیگیری و دنبال می‌شود .

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد : در ادامه این مطالعات مقرر است از طریق مهندسین مشاور در شهرهای دارای بافت تاریخی که با بافت های فرسوده همپوشانی دارند تجدید نظر اساسی صورت گرفته و اقدامات لازم در خصوص بازسازی بافت‌های فرسوده محلات هدف صورت گیرد .

    عطایی افزود : همچنین معادل مساحت بافت‌های تاریخی، بافت‌های فرسوده جدید شناسایی و تصویب خواهند شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهرهای بندرگز ، نوکنده ، کردکوی ، بندر ترکمن ، جلین ، گنبد ، نگین ...

    |

    توسعه شهری و اجرای طرح‌های مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرستان پیرانشهر از مسائل مورد توجه بوده که با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    سایت ۱۷ هکتاری ۹۰ درصد ، سایت ۲۲ و ۲۷ هکتاری ۷۰ درصد ، سایت ۵۶۰ هکتاری ۳۵ درصد و سایت‌های یک طبقه حیاط دار پرنیان و قنوات حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان گفت : بازنگری بافت فرسوده شهر گلپایگان در حال بررسی و اقدام است .

    |

    در شهرضا هزار و ۱۹۷ واحد مسکونی بر روی رشته قنات قرار دارند اما این ۱۹۶ واحد در نقطه قرمز واقع شده‌اند ، بنابراین از تمام سازمان‌های مرتبط خواهشمندم برای جا به جایی ساکنان این واحدها همکاری کنند .

    |

    نظرات کاربران