در حال بارگذاری ...
  • یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۱۹ واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از مراحل ساخت یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۱۹ واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای سراسر کشور خبر داد .

    هادی عباسی اصل با توضیح عملکرد این وزارتخانه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، اعلام کرد : نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی با هدف ایجاد ثبات قیمتی در بازار مسکن و تعادل‌بخشی از ابتدای دولت سیزدهم در حال اجراست . تاکنون در قالب نهضت ملی مسکن بیش از یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی به شکل انبوه‌سازی ، واگذاری زمین با اجاره ۹۹ ساله ، نوسازی بافت فرسوده ، نوسازی مسکن روستایی ، ساخت مسکن کارکنان نیروهای مسلح ، پرداخت تسهیلات خودمالکی مسکن و تکمیل مسکن مهر در حال انجام است .

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در بیان جزییات احداث واحدهای نهضت ملی مسکن، توضیح داد : هم‌اینک در بخش واگذاری اراضی ۹۹ ساله به صورت انفرادی و گروهی در شهرها به تعداد ۳۷۱ هزار و ۳۳۸ واحد ، واگذاری اراضی با اجاره ۹۹ ساله به صورت انفرادی و گروهی در روستاها به تعداد ۴۳ هزار و ۴۳۶ واحد و انبوه‌سازی در اراضی با اجاره ۹۹ ساله به تعداد ۵۰۰ هزار و ۷۶۲ واحد در حال اجراست .

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن افزود : علاوه بر آن ، تعداد ۲۱۰ هزار و ۱۵۵ واحد نیروهای مسلح ، ۱۵۸ هزار و ۵۳۶ واحد در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده ، ۱۴۳ هزار و ۶۷۷ واحد خودمالکی شهری ، ۳۳۱ هزار و ۱۵۱ واحد مسکن روستایی و تکمیل ۱۰۸ هزار و ۶۶۴ واحد مسکن مهر در سراسر کشور نیز در حال اجراست .

    وی بر تسریع بر اجرای قانون جهش تولید مسکن برای تحقق اهداف دولت سیزدهم تاکید کرد .




    مطالب مرتبط

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    |

    تاکنون ۲۰ هزار متقاضی تخصیص پروژه شده اند که بخشی در مرحله آماده سازی و بخشی وارد فرایند ساخت شده اند همچنین بخشی دیگر در نیمه دوم سال به بهره‌برداری می رسند .

    |

    با توجه به نبود زمین دولتی و قرار گرفتن اراضی ملی در خط کمربندی شمال شهرداران ، در حال رایزنی‌ها برای تأمین زمین ویژه باقیمانده متقاضیان طرح‌های حمایتی مسکن در شهرداران هستیم .

    |

    نظرات کاربران