در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین برای ساخت ۸۶ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان

    بخشی از این مسکن‌های تکلیف‌شده در طرح نهضت ملی مسکن در استان ، مسکن حمایتی است و بخشی دیگر باید در روستاهای استان ، خودمالکی و بافت فرسوده باید ساخته شود .

    با گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تامین زمین مسکن حمایتی برای ۸۶ هزار نفر در این استان خبر داد و گفت : تاکنون ۹۵ درصد زمین لازم برای ساخت در شهرهای استان فراهم شده است .

    مسعود بیات‌منش بیان کرد : سهم اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در بخش مسکن حمایتی ، ساخت ۹۰ هزار واحد در شهرهای استان بوده که تاکنون کار ساخت ۱۰ هزار واحد شروع شده و مابقی واحدها در مرحله انتخاب پیمانکار ، آماده‌سازی و پالایش متقاضیان هستند .

    وی ابراز امیدواری کرد : با ارائه تسهیلات و سهم آورده مردم ، کار ساخت واحدها تا پایان دولت فعلی آغاز و به مردم تحویل داده شود .

    بیات منش با اشاره به اینکه سهم خوزستان در طرح نهضت ملی مسکن ، ۲۸۰ هزار واحد است گفت : بخشی از این مسکن‌های تکلیف‌شده در طرح نهضت ملی مسکن در استان ، مسکن حمایتی است و بخشی دیگر باید در روستاهای استان ، خودمالکی و بافت فرسوده باید ساخته شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد : در بخش مسکن خودمالکی و بافت فرسوده رشد خوبی صورت گرفته اما برای رسیدن به شرایط ایده آل نیاز به ورود جدی بانک‌ها و سرعت بخشیدن در پرداخت تسهیلات است .




    مطالب مرتبط

    از تعداد ۳۰ هزار ۷۰۰ متقاضی ، ۱۰ هزار و ۲۰۰ قرارداد تسهیلات بانکی برای متقاضیان منعقد شده است .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    تاکنون ۲۰ هزار متقاضی تخصیص پروژه شده اند که بخشی در مرحله آماده سازی و بخشی وارد فرایند ساخت شده اند همچنین بخشی دیگر در نیمه دوم سال به بهره‌برداری می رسند .

    |

    در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نسبت به اجرای سریع پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار تاکید دارد . تکمیل آورده متقاضیان و تزریق به موقع تسهیلات بانکی در اتمام طرح‌های نهضت ملی مسکن نقش موثری دارد البته در کنار تسریع در اتمام پروژه‌ها به کیفیت آنها نیز توجه لازم صورت می‌گیرد .

    |

    نظرات کاربران