در حال بارگذاری ...
  • لزوم هم افزایی همه جانبه دستگاه‌های خدمات رسان در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن آذربایجان غربی

    ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های خدماتی در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان از محل منابع صندوق ملی مسکن در قالب یک سوم سهم وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته است . این اعتبار به شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق استان پرداخت شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : ضمن قدردانی از حمایتهای همه جانبه استاندار و معاون عمرانی استانداری و شرکت‌های خدمات رسان در موضوعات مختلف نهضت ملی مسکن ، همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان در اجرای طرح‌های نهضت ملی موجب تسریع در روند اجرای طرح‌های مسکن می‌شود .

    رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن استان که به ریاست استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد ، گفت : مسلما همکاری بین بخشی وهم افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی مربوطه موجب تسریع در روند اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن شده و این امر با جدیت دنبال می‌شود .

    وی ادامه داد : مشکلی از بابت تامین زمین برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی وجود ندارد و روند آماده‌سازی و واگذاری اراضی با سرعت در حال پیگیری و انجام است ، در بخش مساکن مهر نیز تنها ۶۳۶ واحد باقی مانده مسکن مهر در آذربایجان‌غربی است که این واحدها نیز تا پایان امسال با همکاری اداره کل تعاون و هیات مدیره و اعضا تعاونی های مسکن مذکور میتواند تعیین  تکلیف شده و باتمام برسند .

    عطائی افزود : ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های خدماتی در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان از محل منابع صندوق ملی مسکن در قالب یک سوم سهم وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته است . این اعتبار به شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق استان پرداخت شده است .

    گفتنی است با دستور مقام عالی استان در این جلسه در خصوص تامین مسکن فرهنگیان و اقشار آسیب پذیر و حمایتی هماهنگی‌های لازم و اقداماتی با فوریت به انجام خواهد رسید .




    مطالب مرتبط

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل صندوق ملی مسکن از آمادگی آن صندوق برای مشارکت با شرکت بازآفرینی شهری ایران در اجرای طرح کلید به کلید خبر داد ...

    |

    طرح نهضت ملی مسکن صرفا ساخت واحدهای مسکونی نیست و تامین همزمان خدمات روبنایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

    |

    طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کاربری‌ها ، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند .

    |

    برای نهضت ملی مسکن در استان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تامین زمین در شهرهای ۱۵ گانه تحت پوشش این اداره کل ، کار بسیار سخت و مشکلی بود که محقق شد به طوری که در طول ۴۵ سال انقلاب و حتی قبل از انقلاب به این شکل وجود نداشته و جزء اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه بشمار می رود .

    |

    نظرات کاربران