در حال بارگذاری ...
  • ثبت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ متر عملیات حفاری در پروژه نهضت ملی مسکن رباط کریم

    آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با استقرار ۱۶ اکیپ تحقیقاتی در پروژه ، همزمان از ظرفیت‌های آزمایشگاه استان تهران ، اداره کل کاوش‌های صحرایی و همچنین آزمایشگاه ستاد برای ارائه خدمات آزمایشگاهی شامل نمونه‌گیری در جا ، مطالعات مربوط به خاک و ژئوتکنیک ، آزمایش‌های اس پی تی ، برش و سایر آزمایش‌های دانه‌بندی را با دستگاه‌های خاص و منحصربفرد مطابق با آخرین استانداردهای ملی و بین‌المللی با دقت و سرعت به صورت شبانه روزی انجام داده و تا کنون بیش از ۲۲ گزارش اولیه به کارفرما تحویل داده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران گفت : در کمتر از دو ماه رکورد بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ متر انواع حفاری‌ به منظور مطالعات ژئوتکنیک و مکانیک خاک پروژه نهضت ملی مسکن در رباط کریم توسط شرکت آزمایشگاه در استان تهران ، ثبت شد .

    احمد نوعی قالیباف گفت : این آزمایشگاه در راستای انجام مطالعه اولیه و ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی و تحقق وعده‌های دولت مردمی سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در شهرها و روستاها ، همزمان با ۲۵ انبوه ساز جهت انجام مطالعات مکانیک خاک پروژه نهضت ملی مسکن رباط کریم قرارداد منعقد کرده است . با توجه به اهمیت پروژه و لزوم تسریع در عملیات احداث پروژه ۵ هزار و ۵۰۰ واحدی رباط کریم ، این آزمایشگاه با استقرار همزمان ۱۶ دستگاه حفاری در این پروژه گام بزرگی را در راه تحقق وعده‌ ساخت مسکن توسط دولت سیزدهم آغاز کرد .

    وی ادامه داد : آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با استقرار ۱۶ اکیپ تحقیقاتی در پروژه ، همزمان از ظرفیت‌های آزمایشگاه استان تهران ، اداره کل کاوش‌های صحرایی و همچنین آزمایشگاه ستاد برای ارائه خدمات آزمایشگاهی شامل نمونه‌گیری در جا ، مطالعات مربوط به خاک و ژئوتکنیک ، آزمایش‌های اس پی تی ، برش و سایر آزمایش‌های دانه‌بندی را با دستگاه‌های خاص و منحصربفرد مطابق با آخرین استانداردهای ملی و بین‌المللی با دقت و سرعت به صورت شبانه روزی انجام داده و تا کنون بیش از ۲۲ گزارش اولیه به کارفرما تحویل داده است .

    مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران خاطرنشان کرد : درصد پیشرفت این پروژه در حال حاضر به بیش از ۹۰ درصد می رسد و با انجام بیش از ۱۵۰ گمانه  شامل ۳۵ گمانه دستی به عمق ۱۲ متر و بیش از ۱۲۰ گمانه ماشینی به طول ۲۰ تا ۳۰ متر در این پروژه جمع متراژ حفاری در این پروژه به بیش از ۴۵۰۰ متر حفاری خواهد رسید که در نوع خود ، با توجه به محدودیت زمانی حدود ۲ ماه ، کم نظیر است .

    قالیباف گفت : شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب و شهرستان رباط کریم نیز در جنوب غربی استان تهران با سه شهر رباط کریم ، پرند و نصیرشهر ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که با ساخت این ابر پروژه گام بلندی در راه خانه‌دار شدن هموطنان غرب استان تهران برداشته خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    تخصیص زمین به تمامی متقاضیان نهضت ملی مسکن که گروه‌بندی را انجام داده‌اند ، صورت گرفته و به‌زودی برگه واگذاری اراضی به آنها تحویل داده خواهد شد .

    |

    به منظور اطلاع‌رسانی هرچه بهتر به متقاضیان نهضت ملی مسکن ، مقرر کردیم پروژه‌هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی دارند ، نسبت به آماده‌سازی و تجهیز یک واحد به صورت نمونه اقدام کنند .

    |

    تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

    |

    رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

    |

    پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

    |

    نظرات کاربران