در حال بارگذاری ...
  • مترو پرند با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی تحویل دولت سیزدهم شد

    تسریع و تسهیل در حمل و نقل شهرهای جدید ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در سیاستگذاری‌ شهرهای جدید است که در این بین، تکمیل خطوط قطارهای حومه ای در شهرهای جدید با هدف ارتباط با کلانشهرها و سایر شهرها در برنامه است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه مترو پرند با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد تحویل دولت سیزدهم شد ، از تکمیل این خط ریلی به طول ۱۸ کیلومتر و بهره‌برداری از این پروژه ملی در آینده نزدیک خبر داد .

    علیرضا جعفری با اعلام تکمیل و آغاز بهره‌برداری از مترو پرند که به زودی انجام می‌شود به تشریح مشخصاتی از این پروژه پرداخت . مصوبه احداث پروژه مترو پرند مربوط به ۱۳۸۹ است و کارهای اجرایی و مقدماتی آن در بخش زیرساختی از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و تا ۱۳۹۲ ادامه یافت. از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ به بعد کار ، عملا تعطیل شد و پروژه در ۱۴۰۰ با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد تحویل دولت سیزدهم شد .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد : از سال ۱۴۰۰ با توجه به سیاست و برنامه‌هایی که در دستور کار دولت سیزدهم با هدف بالا بردن کیفیت زندگی در دستور کار قرار گرفت تکمیل این پروژه سرعت گرفت . این پروژه با اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیاردتومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۲۰۰ میلیاردتومان از محل بودجه‌های عمومی دولت تامین اعتبار و تکمیل شد . با توجه به آنکه این خط، ادامه متروی تهران است تجهیزات الکترونیکی و واگن‌های آن نیز توسط شهرداری تهران تامین و افزوده شد .

    جعفری گفت : این قطار حومه ای به طول ۱۸ کیلومتر ادامه خط متروی تهران است که از شهر آفتاب به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) و از آن فرودگاه به شهر جدید پرند ادامه پیدا می‌کند .

    این مقام مسئول یکی از موضوعاتی که در شهرهای جدید در کنار احداث واحدهای مسکونی دنبال می‌شود را ارتقای کیفیت خدمات در شهرهای جدید و تسهیل و تسریع در حمل و نقل عنوان و تصریح کرد : با ارتقای کیفیت ارائه خدمات حمل و نقلی در شهرهای جدید ، جذابیت و استقبال هموطنان برای استقرار در شهرهای جدید بیشتر خواهد شد .

    وی اظهار کرد : بنابراین تسریع و تسهیل در حمل و نقل شهرهای جدید ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در سیاستگذاری‌ شهرهای جدید است که در این بین ، تکمیل خطوط قطارهای حومه ای در شهرهای جدید با هدف ارتباط با کلانشهرها و سایر شهرها در برنامه است .

    جعفری در خصوص مهمترین خطوط ریلی در شهرهای جدید گفت : ۵ خط قطارهای حومه ای از جمله مسیر تهران - هشتگرد به طول ۲۵.۸ کیلومتر که در دی ماه سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید ، متروی تهران - پرند به طول ۱۹ کیلومتر که  آماده بهره‌برداری  تا پایان این هفته است و متروی مشهد - گلبهار به طول ۴۰ کیلومتر و با پیشرفت ۴۵ درصد ، متروی اصفهان - بهارستان به طول ۱۵ کیلومتر و با پیشرفت ۵۲ درصد ، اصفهان - فولادشهر و اصفهان - مجلسی از جمله خطوط مهم قطارهای حومه ای در شهر های جدید به شمار می‌روند .

    وی یادآور شد : طراحی قطار حومه‌ای تهران - پردیس نیز به دلایل کارشناسی و ضرورت بازنگری طرح اولیه و انطباق با ضابطه ۷۷۷ در مسیر بازنگری قرار دارد و مقرر شده است تا احداث این خط ریلی با رویکرد مهندسی ارزش بازنگری و طرح با این رویکرد وارد عملیات اجرا شود .




    مطالب مرتبط

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر افزایش فعالیت پروژه ها ، دستور پیگیری مطالبات پیمانکاران شهر جدید پرند از بانک ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان بازدید کرد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه شورای مرکزی مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف بررسی و هماهنگی لازم در خصوص ستاد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ نماینده مرد نجف آباد با بیان اینکه در دولت سیزدهم تولید و ساخت مسکن رواج مناسبی یافت گفت : انتظار داریم تا دولت چهاردهم ...

    |

    نظرات کاربران