در حال بارگذاری ...
  • حمایت از انبوه‌سازان در محدوده بافت‌های فرسوده شهری

    متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن و اخذ پروانه ساختمانی ، از خدمات نظام مهندسی با تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار می‌شوند و می‌توانند نسبت به نوسازی واحدهای خود اقدام کنند .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : در راستای تحقق سیاست‌های نهضت ملی مسکن در حوزه بازآفرینی شهری از انبوه‌سازان در محدوده بافت‌های فرسوده شهری حمایت می‌شود .

    سید محسن حمزه‌لو در جلسه بررسی مسائل نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری ، اظهار داشت : در راستای تحقق برنامه نوسازی مسکن محدوده بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی به خصوص در بافت‌های فرسوده ، بسته‌های تشویقی و تخفیفات ویژه در قالب نهضت ملی مسکن به متقاضیان ارائه می‌شود .

    وی ادامه داد : طبق این برنامه ۱۳ هزار و ۴۲۲ واحد مسکونی در محدوده‌های بازآفرینی شهری به خصوص بافت‌های فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی و احداث می‌شود که جهت تحقق این برنامه از ظرفیت بسیج مهندسین و سرمایه‌گذاران انبوه ساز حمایت می‌شود . صاحبان املاک در بافت فرسوده استان که نسبت به نوسازی مسکن اقدام کرده اند، می توانند تسهیلات ۵.۵ میلیارد ریالی را دریافت نمایند .

    حمزه‌لو اضافه کرد : متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن و اخذ پروانه ساختمانی ، از خدمات نظام مهندسی با تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار می‌شوند و می‌توانند نسبت به نوسازی واحدهای خود اقدام کنند .

    وی بیان کرد : در راستای اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری در استان مطالعات جدید براساس نیازسنجی محلات هدف برای افزایش محدوده بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری در دستور کار قرار دارد که این امر با حفظ کامل بافت‌های تاریخی شهری محقق می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها پیگیری گردد و تعامل سازنده با مدیران شهرستانی صورت گیرد و در صورت بروز مشکل باید مسائل در سریعترین زمان ممکن اعلام شود تا به سمت تحرک بیشتری حرکت کنیم .

    |

    مشکلی از بابت تامین زمین برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی وجود ندارد و روند اجرای طرح های مسکن به صورت دقیق مورد رصد هستند تا بدون وقفه اجرایی گردند .

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    نظرات کاربران