در حال بارگذاری ...
  • صدور سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی استان خوزستان تا پایان اسفند ماه

    این امکان تا پایان سال ۱۴۰۲ برای متقاضیان برقرار بوده و پس از آن مهلت قانونی این اقدام برای متقاضیان وجود نخواهد داشت . این ظرفیت قانونی (بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه) امکان ساخت و ساز در بافت های فرسوده را برای متقاضیان و انبوه سازان افزایش داده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب که ملکشان در مالکیت دولت است ، خواست برای دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی استان و شهرستانها مراجعه کنند .

    محمد جامع با اشاره به مهلت صدور سند گفت : متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی ، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداثی دارند ، می‌توانند تا پایان سال جاری برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند .

    وی گفت : متقاضی یا همسر وی باید فاقد مسکن بوده و فرم ج وی سبز باشد ، هر خانواده امکان بهره‌مندی تنها از یک قطعه زمین را دارد و بنای احداثی نیز می‌بایست با طرح‌های مصوب شهری مطابقت داشته باشد .

    جامع در ادامه افزود : پیش ثبت نام متقاضیان می‌بایست در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس facility.udrc.ir انجام شده و سپس متقاضی به همراه مدارک ملکی و همچنین کارت ملی و قبض آب یا برق به اداره واگذاری در اداره کل راه و شهرسازی یا اداره راه و شهرسازی شهرستان‌ مربوطه مراجعه کند .

    معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان دریافت سند ، ایجاد تعلق خاطر در ساکنان ، امکان صدور پروانه و پایان‌کار ، تعریض و بهسازی معابر ، افزایش کیفیت زندگی ، امکان افزایش سرمایه گذاری در محلات هدف را از اهداف مهم بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری برشمرد .

    وی تصریح کرد : این امکان تا پایان سال ۱۴۰۲ برای متقاضیان برقرار بوده و پس از آن مهلت قانونی این اقدام برای متقاضیان وجود نخواهد داشت . این ظرفیت قانونی (بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه) امکان ساخت و ساز در بافت های فرسوده را برای متقاضیان و انبوه سازان افزایش داده است .

    لازم به ذکر است این دستورالعمل در تاریخ ۱۴ آبان ماه جاری به مدیران کل راه و شهرسازی کشور ابلاغ شده است .




    مطالب مرتبط

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    این پروژه در راستای کمک به شهرداری اهواز حسب بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اجرا و در سایر مناطق پهنه خطر شهرداری نیازمند ورود جدی‌تر است .

    |

    شرکت‌های واجد شرایط که برای ورود به این طرح تمایل دارند ، می‌توانند ضمن مراجعه مستقیم به معاونت مسکن و ساختمان استان خوزستان طی نامه رسمی ، آمادگی خود را به انضمام سوابق و رزومه اعلام نمایند .

    |

    تاکنون بیش از ۵۰ حق برای مالکان واحدهای فرسوده احصا شده است و اعضای شورای شهرها می‌توانند به سبب تعامل و ارتباط نزدیکی که با شهروندان دارند آن‌ها را با این حقوق آشنا کنند . از سوی دیگر از اعضای شورای شهرها انتظار می‌رود در برابر مسئولانی که ممکن است حاضر به اجرای قوانین ...

    |

    اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

    |

    نظرات کاربران