در حال بارگذاری ...
  • انجام مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه در ۶ گام

    با اتمام مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه ضوابط ساخت و ساز در جهت نوسازی مساکن موجود به نحوی که بتواند انتظارات ساکنین را بر آورده کند تدوین خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه در ۶ گام تهیه و بررسی شده است .

    رسول عطائی در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان‌غربی که به ریاست استاندار برگزار شد ، اظهار کرد : انجام مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه  در قالب طرح تفصیلی ویژه در ۶ گام از سال گذشته آغاز شده و این مطالعات به تایید کارشناسی رسیده و آماده تصویب است . این مطالعات شامل ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی شهر ارومیه اعلامی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی بوده و در آینده سعی بر جایگزین معادل این محدوده در بافت فرسوده خواهیم بود .

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : با اتمام مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه ضوابط ساخت و ساز در جهت نوسازی مساکن موجود به نحوی که بتواند انتظارات ساکنین را بر آورده کند تدوین خواهد شد . مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه با هدف ساماندهی بافت تاریخی شهر ارومیه با رویکردهای تامین پایداری مساکن موجود و نوسازی آنها و تامین خدمات مورد نیاز شهری و رونق گردشگری و اقتصادی و ارتقاء کیفیت محیطی و ایجاد هویت شهری و فرهنگی انجام می شود .

    وی اضافه کرد : مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان‌غربی مورد تایید اولیه قرار گرفت و تصویب قطعی آن با انجام اصلاحاتی به جلسه آتی کمیسیون احاله شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهرهای بندرگز ، نوکنده ، کردکوی ، بندر ترکمن ، جلین ، گنبد ، نگین ...

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد تعداد ۲۴ پرونده در خصوص درخواست‌های تغییر کاربری ، افزایش سطح اشغال و تراکم جهت احداث واحدهای مسکونی تصمیم گیری شد .

    |

    نظرات کاربران