در حال بارگذاری ...
  • بررسی الحاق ۱۰۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان زنجان در شورای‌عالی شهرسازی و معماری

    احداث ۲۷ هزار واحد مسکونی در استان زنجان در دستور کار قرار دارد که عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد آغاز شده و امروز ۷ هزار و ۱۸۳ واحد اعم از شهری ، روستایی و بافت فرسوده تحویل مردم شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از تامین یک‌ قطعه زمین هزار هکتاری در غرب زنجان خبر داد که در دستور کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار دارد و با اضافه شدن آن به نهضت ملی مسکن ، نیاز استان در حوزه زمین شهری برطرف خواهد شد .

    مهرداد بذرپاش در حاشیه بازدید از پروژه‌های در دست ساخت نهضت ملی مسکن در استان زنجان ، به بیان جزئیات این پروژه‌ها در جمع خبرنگاران پرداخت و گفت : در راستای سفر رئیس‌جمهوری به استان زنجان امروز ۷ هزار و ۱۸۳ واحد از پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل داده شد .

    وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد : احداث ۲۷ هزار واحد مسکونی در استان زنجان در دستور کار قرار دارد که عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد آغاز شده و امروز ۷ هزار و ۱۸۳ واحد اعم از شهری ، روستایی و بافت فرسوده تحویل مردم شد .

    پیشرفت ۶۰ درصدی ۱۵ هزار واحد مسکونی شهری در استان زنجان

    بذرپاش با بیان اینکه ۱۵ هزار واحد شهری نیز با پیشرفت ۶۰ درصدی همراه است ، گفت : تعداد دیگری از واحدها در دهه فجر و تاپایان سال تحویل داده خواهد شد و در سال ۱۴۰۳ نیز هر دو ماه یک بار برنامه تحویل واحدها به مردم اجرا می‌شود .

    وزیر راه و شهرسازی پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان را مطلوب دانست و افزود : اولویت ما اتمام پروژه‌هاست و به محض تکمیل واحدها، تحویل مردم می‌شود .

    تامین ۱۰۰۰ هکتار زمین شهری در استان زنجان

    وی در خصوص تامین زمین استان زنجان در قالب طرح نهضت ملی مسکن گفت : یک‌ قطعه زمین هزار هکتاری در غرب زنجان تامین شده که در دستور کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار دارد و با اضافه شدن آن اراضی به نهضت ملی مسکن ، نیاز استان در حوزه زمین شهری برطرف خواهد شد .

    بذرپاش یادآور شد : در دو شهر استان نیز مغایرت‌های قانونی و کاربری‌های کشاورزی درجه ۱ و ۲ اراضی وجود دارد که تلاش می‌کنیم از طریق شهرک‌های منفصل یا از طریق زمین‌های روستایی، زمین مورد نیاز متقاضیان شهرهای استان زنجان را تامین کنیم .

    تحویل زمین در طرح جوانی جمعیت استان زنجان به ۷۰۰ قطعه رسید

    وزیر راه و شهرسازی گفت : امروز در کنار تحویل واحدهای مسکونی ، هفتصدمین قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت تقدیم خواهد شد ، به عبارت دیگر در استان زنجان ۷۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تقویم مردم استان شده و تحویل اراضی با همین سرعت در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت . در حوزه زمین‌های روستایی نیز ۲۰ هزار قطعه زمین روستایی در دستور کار برای آماده سازی و تحویل قرار دارد که در این سفر عملیات آماده سازی ۱۰ هزار قطعه از این اراضی آغاز شد .




    مطالب مرتبط

    یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

    |

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان ، سه هزار و ۱۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و یک هزار قطعه زمین به متقاضیان ...

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    نظرات کاربران