در حال بارگذاری ...
  • اخذ پروانه نوسازی برای ۴۸ واحد مسکونی توسط مالکان در بافت فرسوده شهرستان ورزنه

    در شهر ورزنه ۲ محدوده به عنوان محلات هدف در حوزه بازآفرینی تعیین شده است، محله «کهندژ» دارای مصوبه و «محله بالا» دارای مصوبه ستاد بازآفرینی شهرستان بوده و در حال پیگیری مراحل قانونی به منظور تصویب در ستاد استانی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان گفت : از سال ۱۴۰۰ تاکنون مالکان در بافت فرسوده شهرستان ورزنه پروانه نوسازی برای ۴۸ واحد فرسوده اخذ کردند .

    محمد هادی فرازبخت در خصوص وضعیت نوسازی در بافت فرسوده شهرستان ورزنه اظهار کرد : این شهرستان در سال ۱۴۰۰ از شهرستان اصفهان مستقل شد و دارای ۲ بخش مرکزی و رودشت ، یک شهر به نام ورزنه ، ۱۳ روستا و چهار دهستان است . شهرستان ورزنه از شمال با شهرستان نائین و شهرستان کوهپایه ، از شرق با استان یزد ، از غرب با شهرستان هرند ، از جنوب با شهرستان جرقویه همسایه است .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان بیان کرد : مساحت محدوده شهر ورزنه ۳۴۲ هکتار و مساحت بافت فرسوده این شهر ۶۱.۷ هکتار است همچنین در شهر ورزنه نوسازی ۷۷ واحد فرسوده در برنامه قرار دارد .  

    وی در خصوص پروانه های نوسازی صادر شده برای نوسازی منازل فرسوده عنوان کرد : در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مالکان در بافت فرسوده شهر ورزنه پروانه نوسازی برای ۳۷ واحد فرسوده و در سال جاری برای ۱۱ واحد فرسوده اخذ کردند .  

    فرازبخت گفت : در شهر ورزنه ۲ محدوده به عنوان محلات هدف در حوزه بازآفرینی تعیین شده است، محله «کهندژ» دارای مصوبه و «محله بالا» دارای مصوبه ستاد بازآفرینی شهرستان بوده و در حال پیگیری مراحل قانونی به منظور تصویب در ستاد استانی است . 




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهرهای بندرگز ، نوکنده ، کردکوی ، بندر ترکمن ، جلین ، گنبد ، نگین ...

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به حمایت‌های متنوع برای نوسازی مسکن در بافت ...

    |

    نظرات کاربران