در حال بارگذاری ...
  • صدور ۸۳ پروانه نوسازی در بافت فرسوده شاهین‌شهر و میمه از سال ۱۴۰۰ تاکنون

    نوسازی بافت فرسوده سبب زیباتر شدن محیط شهر ، ساخت خانه های مقاوم ، امکانات رفاهی بیشتر و آسایش ساکنین ، بازتر شدن محیط گذرگاه‌ها و افزایش سرمایه مالکین خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت : از سال ۱۴۰۰ تاکنون مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای ۸۳ واحد فرسوده اخذ کردند .

    صادق حاجی اظهار کرد : این شهرستان دارای شش شهر شاهین شهر ، گزبرخوار ، گرگاب ، میمه ، وزوان ، لایبید و ۱۹ روستا است و جمعیت آن براساس سرشماری سال ۹۵ بالغ بر ۲۳۴ هزار نفر بوده که با توجه به مهاجر پذیر بودن شهرستان جمعیت رو به افزیشی دارد . مساحت محدوده شهر شاهین شهر ۳ هزار و ۱۱۶ هکتار و مساحت بافت فرسوده این شهر ۲۴ هکتار است ، همچنین به ترتیب در شهرهای گرگاب ۲۳۳ و ۱۶ ، گز و برخوار ۶۸۱ و ۷۳ ، لایبید ۱۷۳ و ۱۴ ، میمه ۳۲۹ و ۵۳ و وزوان ۲۸۶ و ۳۳ هکتار مساحت محدوده و بافت فرسوده است .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه در خصوص پروانه های نوسازی صادر شده برای نوسازی منازل فرسوده این شهرستان عنوان کرد : در سال های ۱۴۰۰ لغایت تا کنون مالکان در بافت فرسوده ۶ شهر شهرستان شاهین شهر و میمه پروانه نوسازی برای ۸۳ واحد فرسوده را اخذ کردند .  

    وی با اشاره به ضرورت نوسازی بافت های فرسوده اظهار کرد : نوسازی بافت فرسوده سبب زیباتر شدن محیط شهر ، ساخت خانه های مقاوم ، امکانات رفاهی بیشتر و آسایش ساکنین ، بازتر شدن محیط گذرگاه‌ها و افزایش سرمایه مالکین خواهد شد . با توجه به وجود بناهای ناپایدار در بافت های فرسوده ، تهدیدهایی که این قبیل بناها دارند و جان ساکنان را به خطر می اندازد لذا نوسازی فرصتی است که می توان از آن بهره برد و به تولید مسکن رسید .

     




    مطالب مرتبط

    بسته تشویقی بافت‌های تاریخی با عنوان «راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی» در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسیده است که هدف آن حمایت از رونق‌بخشی و ارتقای کیفیت سکونت در بافت‌های تاریخی است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    حمایت‌های مالی شامل وام نهضت ملی (ساخت) ، وام نوسازی مسکن (ساخت) و وام اجاره است که برای دریافت این حمایت‌های مالی کافی است متقاضیان به سایت facility.udrc.ir مراجعه کنند .

    |

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    نظرات کاربران