در حال بارگذاری ...
  • توانمندسازی ساکنان محلات کم برخوردار و بافت فرسوده با تاکید بر آموزش‌های مهارتی

    این دوره ها براساس نیاز سنجی آموزشی و سطح سواد منطقه‌ای جامعه هدف ، ایجاد پویایی و نشاط در محلات ، کارآمدتر کردن پتاسیل های منطقه‌ای و توانمندسازی افراد و همچنین استفاده از فرصت های موجود برگزار شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری دوره های آموزش مهارتی در دو محله سید آباد و بدلیجه گنبدگاووس به‌ منظور توانمندسازی ساکنان محلات هدف طرح بازآفرینی شهری خبر داد .

    مهدی ملک اظهار کرد : با هدف ارتقای توانمندی ساکنان محلات کم برخوردار و بافت فرسوده تفاهم نامه‌ای بین اداره کل راه و شهرسازی به نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان منعقد شد . بر اساس این تفاهم نامه ، در محله سیدآباد و بدلیجه در شهرستان گنبد کاووس دوره های آموزش مهارتی برگزار گردید .

    مهندس ملک ادامه داد : این دوره های آموزشی با اعتباری بالغ بر ۶۰/۹۴۳/۷۵۰ میلیون تومان برای آموزش مهارتی ساکنین برنامه‌ریزی شده است . اعتبار تخصیص یافته برای این دوره های مهارتی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال ۱۴۰۲ است .

    وی افزود : تاکنون ۳۰ نفر با عملکرد شش هزار و ۲۵۰ نفر ساعت مهارت های آموزشی لازم را در این کلاس ها کسب کرده که از این تعداد ۱۰ نفر مرد و ۲۰ نفر زن می باشند .

    ملک همچنین اظهار کرد : گفتنی است که این دوره ها براساس نیاز سنجی آموزشی و سطح سواد منطقه‌ای جامعه هدف ، ایجاد پویایی و نشاط در محلات ، کارآمدتر کردن پتاسیل های منطقه‌ای و توانمندسازی افراد و همچنین استفاده از فرصت های موجود برگزار شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها افزود : وزارت راه و شهرسازی همزمان با توسعه عمرانی و ایجاد زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی محدوده ها و محله های هدف ، بهسازی و نوسازی شهری زمینه اشتغال‌زایی و کارآفرینی نیز در محدوده‌ها را در دستور کار قرار داده و ساکنان این محلات با فراگیری آموزش ، زمینه‌ساز رونق اقتصادی و پویایی منطقه می‌شوند .

     




    مطالب مرتبط

    تاکنون سه هزار و ۶۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری با جمعیتی بالغ بر ۳۷۰ هزار نفر در استان شناسایی شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری دوره های آموزش مهارتی در ۶ محله انجیراب - افسران - اوزینه - چناران - کوی عرفان و قلعه ...

    |

    بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

    |

    اعتبار تخصیص یافته برای این دوره‌های مهارتی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال ۱۴۰۲ می‌باشد . تاکنون ۷۸ نفر با عملکرد شش هزار و ۹۶۰ نفرساعت مهارت‌های آموزشی لازم را کسب کرده اند .

    |

    این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

    |

    نظرات کاربران