در حال بارگذاری ...
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی در ۴۲۸ شهر

    استان‌های اصفهان ، البرز ، چهارمحال و بختیاری ، خراسان جنوبی ، شرق سمنان ، کرمانشاه ، کهگیلویه و بویراحمد و همدان استان‌هایی هستند که بسته تشویقی به شکل ۱۰۰ درصد در همه شهرهای آن‌ها اجرا می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون دفتر راهبری و هدایت طرح‌‎های بازآفرینی شهری گفت : از ۷۳۶ شهر دارای محدوده‌های هدف بهسازی و نوسازی شهری در ۴۲۸ شهر بسته‌های تشویقی اجرا می‌شود و ۱۹۴ شهر نیز بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند .

    ماندانا ملک گزارشی از عملکرد اجرای بسته‌های تشویقی در استان‌ها ارایه کرد و گفت : از ۷۳۶ شهر دارای محدوده‌های هدف بهسازی و نوسازی شهری در ۴۲۸ شهر بسته‌های تشویقی اجرا می‌شود و ۱۹۴ شهر نیز بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند .

    وی افزود : درصد سطح بافت فرسوده و اسکان غیررسمی در شهرهایی که بسته تشویقی را اجرا می‌کنند ۷۷ و جمعیت این بافت‌ها نیز ۷۹ درصد است .

    به گفته ملک ، استان‌های اصفهان ، البرز ، چهارمحال و بختیاری ، خراسان جنوبی ، شرق سمنان ، کرمانشاه ، کهگیلویه و بویراحمد و همدان استان‌هایی هستند که بسته تشویقی به شکل ۱۰۰ درصد در همه شهرهای آن‌ها اجرا می‌شود .

     




    مطالب مرتبط

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    نظرات کاربران