در حال بارگذاری ...
  • انجام روند بازسازی و نوسازی بافت فرسوده با مشارکت مردم

    مداخله دولت در بخش بازآفرینی شهری باید به حداقل برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، نهادهای غیر دولتی ، بخش خصوصی و خیرین در این خصوص استفاده شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه باید روند بازسازی و نوسازی بافت فرسوده با مشارکت خود مردم انجام شود ، گفت : رسانه ها ظرفیت مهم و ارزشمندی در زمینه توسعه بازآفرینی شهری در محلات مورد نظر دارند .

    سعید شاهین فر در جلسه تشکیل حلقه‌های میانی بازآفرینی در محل اداره کل راه و شهرسازی استان ، گفت : معتقد هستیم که باید روند بازسازی و نوسازی بافت فرسوده با مشارکت خود مردم انجام شود و کارها به خود مردم سپرده شود .

    وی بر لزوم تشکیل مرتب جلسات ستاد بازآفرینی شهرستانها در استان تاکید کرد و گفت : باید برگزاری این جلسات تقویت شود .

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه رسانه ها ظرفیت مهم و ارزشمندی در زمینه توسعه بازآفرینی شهری در محلات مورد نظر دارند ، تاکید کرد : تکلیف شهرداران و فرمانداران شهرستان ها در این زمینه مشخص شده است و در این خصوص مدیریت لازم را داشته باشند .

    شاهین فر افزود : مداخله دولت در بخش بازآفرینی شهری باید به حداقل برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، نهادهای غیر دولتی ، بخش خصوصی و خیرین در این خصوص استفاده شود .

    وی ، بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه ها در محلات بازآفرینی شهری تاکید کرد و یادآور شد : رسانه ها باید گزارشات لازم از این محلات را به خوبی منعکس کنند و در این راستا صدا و سیمای مرکز زنجان آمادگی  خود را اعلام کرده است .




    مطالب مرتبط

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    طی زمان بندی انجام شده ، افتتاح طرح‌ها با سازندگان و پیمانکاران در استان زنجان قطعی شده تا خرداد سال آینده تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی به متقاضیان در استان واگذار می‌شود .

    |

    ساکنان این محلات باید توانمند شوند . تأمین زیرساخت‌ها و خدمات آموزشی ، بهداشتی ، فرهنگی و ورزشی باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی در محلات هدف بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد . اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان این موضوع را دنبال می‌کند تا این خدمات در محلات هدف تأمین شود و ...

    |

    با برگزاری این نمایشگاه شاهد ارتقا کیفیت ساخت و ساز مسکن و شناسایی محصولات متنوع خواهیم بود . برگزاری این نمایشگاه باعث ایجاد رقابت شده و در ساخت و سازهای مسکن به کیفیت بسیار توجه می‌شود .

    |

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    نظرات کاربران