در حال بارگذاری ...

متقاضیان اجرای طرح کلید به زمین تخفیف ۴۰ درصدی دریافت می‌کنند

اکنون استان همدان جزو استان‌های پیشرو در عرصه نوسازی بافت‌های فرسوده است و امسال هم که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده‌است بنا داریم با مشارکت خود مردم و سازندگان در قالب طرح شهید باکری یک افزایش ۵۰ درصدی را رقم بزنیم که با این اقدام ۱۵۰ هزار واحد با مشارکت مردم نوسازی خواهند شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از اجرای طرح کلید به کلید و کلید به زمین برای امسال خبر داد و گفت : متقاضیان در صورت اعلام آمادگی می‌توانند مسکن خود را با یک زمین معاوضه کنند که شامل تخفیف ۴۰ درصدی هم خواهند شد .

محمد آیینی از وجود بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده در سراسر کشور خبر داد .

معاون وزیر راه و شهرسازی که به استان همدان سفر کرد در حاشیه بازدید از روند نوسازی در بافت‌های فرسوده این استان گفت : حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در بافت‌های فرسوده وجود دارد که جمعیتی افزون بر ۱۰ میلیون نفر هم در آن زندگی می‌کنند .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین از وجود ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در استان همدان خبر داد و گفت : بیش از ۱۰۰ هزار واحد بنای ناپایدار در این محدوده‌ها وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر نوسازی شوند .

آیینی با بیان اینکه اقدامات خوبی از طرف مسئولان استان همدان برای نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شده‌است ، تأکید کرد : اکنون استان همدان جزو استان‌های پیشرو در عرصه نوسازی بافت‌های فرسوده است و امسال هم که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده‌است بنا داریم با مشارکت خود مردم و سازندگان در قالب طرح شهید باکری یک افزایش ۵۰ درصدی را رقم بزنیم که با این اقدام ۱۵۰ هزار واحد با مشارکت مردم نوسازی خواهند شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : برای به سرانجام رسیدن این طرح؛ طرح‌های تشویقی مثل کاهش صدور پروانه از ۸ ماه به ۲ ماه؛ تخصیص ۵۰ درصدی به سازندگان و ارائه تسهیلات بانکی به مردم در نظر گرفته شده‌ است .

وی همچنین از اجرای طرح کلید به کلید و کلید به زمین، امسال خبر داد و افزود : مردم در صورت اعلام آمادگی می‌توانند مسکن خود را با یک زمین معاوضه کنند که شامل تخفیف ۴۰ درصدی هم خواهند شد.




مطالب مرتبط

در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

|

در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

|

با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

|

شهرهایی که مصوبه ۱۹ بندی بسته تشویقی را اجرا نکرده‌اند با توجه به فرصت پیش آمده و همکاری معاونت شهرسازی و معماری نسبت به جهت اجرایی کردن مصوبه و در نهایت بومی سازی مصوبه تشویقی کالبدی اقدام کنند .

|

بر اساس آخرین آمار ، سال گذشته ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره برداری رسید که انتظار داریم امسال این آمار روند افزایشی داشته و به ۵۰ هزار واحد برسد .

|

نظرات کاربران