در حال بارگذاری ...
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی استطاعت پذیر در شهر تهران

    تا پایان سال ۱۴۰۲ تهیه و تصویب ۷۳ طرح موضعی ، موضوعی و امکان سنجی و بازنگری شبکه معابر به مساحت ۶۰۰۰ هکتار و ۱۲ طرح بازآفرینی به مساحت ۳۲۰۰ هکتار در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت : در جهت تعادل بخشی به قیمت مسکن و تولید مسکن ، عملیات اجرایی بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی استطاعت پذیر با رویکرد نوسازی بافت‌های فرسوده در دستور کار سازمان نوسازی قرار گرفت .

    مهدی هدایت با اعلام رشد ۱۳۸ درصدی صدور پروانه در شهر تهران و بیان این که در سال ۱۴۰۲ ، تعداد ۵۸۰۰ پلاک فرسوده نوسازی شده است ، خاطرنشان کرد : نسبت به لزوم تحقق حکم ۷۲ برنامه چهارساله چهارم شهرداری تهران مبنی بر نوسازی ۳ درصد از پلاک های باقیمانده در بافت فرسوده شهر تهران ، تعداد ۵۵۰۵ پلاک در سال جاری هدف گذاری شد که به همت مناطق و با پیگیری های مجدانه ماهانه همکاران ما در سازمان نوسازی این امر تا اواسط اسفند ماه محقق گردید و از این بین منطقه ۱۵ با بیشترین تعداد پلاک و مناطق ۱۸ ، ۱۷ ، ۱۴ ، ۱۳ ، ۷ ، ۱۶ ، ۱۰ و ۲۰ به صورت کامل سهم سالیانه خود را محقق کرده اند . منطقه ۱۲ به جهت محدودیت های میراثی در ۴ محله آمار قابل قبولی را داشته است .

    هدایت با اعلام خبر تحقق ۳ درصدی نوسازی شهر تهران طبق حکم ۷۲ قانون برنامه ، توضیح داد : تا پایان سال ۱۴۰۲ تهیه و تصویب ۷۳ طرح موضعی ، موضوعی و امکان سنجی و بازنگری شبکه معابر به مساحت ۶۰۰۰ هکتار و ۱۲ طرح بازآفرینی به مساحت ۳۲۰۰ هکتار در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفته است .

    وی افزود : همچنین ، طراحی و اجرای پروژه ها و عرصه های خدماتی و ساماندهی عرصه های عمومی در محدوده طرح های موضعی مصوب در ده ونک ، گلابدره ، سیمین قلعه ، کن و فرحزاد در سال آتی در دستور کار سازمان نوسازی قرار گرفت و نسبت به جذب اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد ریال در این محدوده ها اقدام شد .

    به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ، پروژه‌های بزرگ بازآفرینی همچون پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س) و پروژه نفرآباد نیز از جمله طرح هایی هستند که در سال جاری مورد تصویب قرار گرفته و وارد فاز اجرایی شده اند و در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند .

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد : آیین‌نامه سازمان اجرایی طرح موضعی حیاط تهران نیز هفته گذشته با ۱۸ رأی موافق به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید و بر اساس این طرح ، محدوده اسلام آباد و اراضی رود - دره اوین درکه واقع در شمال شرقی منطقه ۲ ، (حدفاصل جنوب مجموعه مسکونی آتی ساز تا باغ راه فدک) در محدوده ای به مساحت ۱۱۷ هکتار ساماندهی خواهند شد .

    وی در این باره تصریح کرد : طبق این طرح ، برنامه‌ریزی برای ساخت واحدهای مسکونی معوض در محدوده‌ای به مساحت هفت هکتار در اراضی متعلق به شهرداری برای واگذاری به ۵۰۱ قطعه مشمول جابجایی انجام شده است و سایر بخش‌های این محدوده با غلبه فضای سبز و باز طراحی خواهد شد به شکلی که تمرکز فضاهای سکونت و پشتیبان سکونت در حدفاصل پل مدیریت تا پل نیایش خواهد بود و فضاهای شمال پل نیایش تا مجتمع مسکونی آتی ساز و جنوب پل مدیریت تا باغراه فدک به فضاهای گردشگری و پشتیبان گردشگری با غلبه فضاهای سبز و باز تبدیل خواهند شد .

    هدایت تأکید کرد : برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این پروژه به‌ گونه‌ای بوده است که تامین منابع مالی اجرای پروژه در خود پروژه دیده شده و اجرای پروژه نیازمند تامین منابع از خارج پروژه نیست .

    به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ؛ پیرو دستور شهردار تهران "طرح تحول محدوده جنوب شهر تهران" در محدوده‌ای به وسعت بیش از ۲۰۰۰ هکتار در دستور کار سازمان نوسازی قرار گرفت . با توجه به مشکلات و چالش‌های عمده این محدوده و با هدف خارج نمودن محدوده از چرخه افت ، فرسودگی و ناکارآمدی ، فرآیند تهیه طرح با رویکرد تجدیدحیات و بازساخت شهری و توسعه عادلانه ، درونزا ، زمینه‌گرا، نظام‌مند و در یک کلام تحولی در مقیاس ساختار فضایی کلان شهر تهران توسط مشاور منتخب آغاز شده است و امیدواریم شاهد خروجی‌ها و دستاوردهای منحصربفرد و فاخر این طرح در نیمه نخست سال آتی باشیم .

    هدایت اعلام کرد : در جهت تعادل بخشی به قیمت مسکن و تولید مسکن ، عملیات اجرایی بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی استطاعت پذیر با رویکرد نوسازی بافت های فرسوده نیز در دستور کار سازمان نوسازی قرار گرفته است .

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از افزایش بودجه اعتبارات سازمان برای سال جاری خبر داد و گفت : در دوره جدید مدیریت شهری، بودجه سازمان نوسازی از ۲۰۰ میلیارد تومان به مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است .




    مطالب مرتبط

    پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) پس از انتقال خط راه آهن تهران - تبریز به زیرزمین ، با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی ، افزایش سرانه فرهنگی ، ورزشی ، اقتصادی و رفاهی مناطق کم برخوردار ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران ، بر روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی - ...

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد : طی یک سال گذشته ۶۰۰ تن قیر از دولت دریافت شد که پس از تبدیل شدن به آسفالت ، در ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    نظرات کاربران