در حال بارگذاری ...
  • احداث بیش از ۳۵۰۰ واحد مسکونی محرومین در استان خوزستان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون

    در حوزه احداث مسکن بعد از انقلاب اسلامی طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی در حال اجرا است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، احداث بیش از ۳۵۰۰ واحد مسکونی محرومین از ابتدای دولت تاکنون در استان خوزستان ساخته شده است .

    نشست بررسی و رفع موانع مسکن محرومین به ریاست محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ، میثم آذرسا معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و جمعی از مسئولین در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد .

    میثم آذرسا ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اهمیت ساخت مسکن برای محرومان اظهار داشت : سیاست‌گذاری کلان در تولید ، راهبری و پایش حوزه مسکن و ساختمان در شرح وظایف معاونت مسکن و ساختمان قرار دارد علاوه بر آن با توجه به اهمیت مسکن ملی در فضای عمومی این امر نیز به راه و شهرسازی نسبت داده می‌شود علاوه بر آن در پایش ضوابط، ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن و طراحی و اجرای ساختمان‌های کشور تا سیاست گذاری کلان نقش دارد .

    وی افزود : در حوزه احداث مسکن بعد از انقلاب اسلامی طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی در حال اجرا است . در حال حاضر دولت در حال تأمین زمین است و بر اساس تسهیلات بانکی به متقاضیان سیاست‌گذاری و راهبری را انجام می‌دهد تا فرایند ساخت اجرا شود .

    خانچی در این نشست با اشاره به تاکیدات امام راحل و رهبر انقلاب در خصوص ساخت مسکن برای مستضعفان و محرومین گفت : با توجه به نگاه دولت مردمی سیزدهم به مسکن و خدمت رسانی به محرومین ، از ابتدای دولت تاکنون بیش از ۳۵۰۰ واحد مسکونی محرومین احداث و واگذار گردیده است و هم اکنون بیش از ۲۷۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومین در شهرهای مختلف استان در حال ساخت است .

    وی در ادامه با بیان اینکه بهبود بخشیدن وضعیت بافت‌های فرسوده در استان با توجه به شرایط موجود نیازمند کار جهادی است ، گفت : تشکیل ستاد بازسازی توسط بنیاد مسکن در برخی از مناطق از جمله بندر امام و … از جمله اقداماتی است که در استان برای بهبود وضعیت بافت فرسوده در حال انجام است .

    خانگی همچنین در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای صدور سند مالکیت ساختمان های فاقد سند رسمی در مناطق کم برخوردار اظهار کرد : در راستای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی ، برای ساکنان محله ملاشیه سند مالکیت رسمی صادر می‌شود و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این اقدام در مناطق محروم و کم برخوردار سطح استان باشیم .




    مطالب مرتبط

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    از تعداد ۳۰ هزار ۷۰۰ متقاضی ، ۱۰ هزار و ۲۰۰ قرارداد تسهیلات بانکی برای متقاضیان منعقد شده است .

    |

    تامین زمین در برخی از شهرهای استان به دلیل محدودیت‌های قانونی محقق نشده است اما در سایر شهرها نیز مراحل آماده‌سازی زمین‌ها در حال انجام است . تاکنون حدود سه هزار و ۶۰۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در خوزستان تخصیص یافته و در آینده نزدیک به این تعداد اضافه خواهد شد .

    |

    تاکنون ۲۰ هزار متقاضی تخصیص پروژه شده اند که بخشی در مرحله آماده سازی و بخشی وارد فرایند ساخت شده اند همچنین بخشی دیگر در نیمه دوم سال به بهره‌برداری می رسند .

    |

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    نظرات کاربران