در حال بارگذاری ...
  • برگزاری نشست مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با پیمانکاران پروژه های بازآفرینی باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) و نفرآباد

    طرح احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) به وسعت حدود ۱۰ کیلومتر که با هدف کاهش شکاف اجتماعی ، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی در سال ۱۳۸۳ شروع شده، با پیگیری های انجام شده و تلاش پیمانکاران فعال در پروژه به مرحله پایانی و بهره برداری نزدیک می باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهدی هدایت در جلسه ای که با حضور تمامی پیمانکاران پروژه های بازآفرینی باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و پروژه نفرآباد برگزار شد بر ضرورت تسریع در روند پیشبرد پروژه های مذکور تأکید کرد .

    هدایت اعلام کرد : پروژه بازآفرینی باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) که چند سالی است با هدف توسعه گردشگری و برقراری عدالت اجتماعی در حال ساخت است، به مرحله تکمیل و بهره برداری نزدیک شده و در طی ماه های آینده در دسترس شهروندان تهرانی قرار خواهد گرفت .

    به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ، طرح احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) به وسعت حدود ۱۰ کیلومتر که با هدف کاهش شکاف اجتماعی ، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی در سال ۱۳۸۳ شروع شده ، با پیگیری های انجام شده و تلاش پیمانکاران فعال در پروژه به مرحله پایانی و بهره برداری نزدیک می باشد .

    هدایت با بیان این که این طرح به عنوان محور گردشگری مناطق ۱۷ و ۱۸ محسوب شده و در ادامه به رودخانه کن متصل خواهد شد ، عنوان کرد : در حال حاضر نیز ٩ پیمانکار در مسیر طرح در حال فعالیت هستند و اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این طرح گردشگری تعیین شده است .

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص پروژه بازآفرینی نفرآباد تصریح کرد : این پروژه یکی از کاملترین پروژه‌های بازآفرینی در کشور است که در ابعاد مختلف ، بازآفرینی در آن صورت می‌گیرد . در محله نفرآباد هم مسکن الگو می‌سازیم و هم خدمات در حال افزایش است . دولت را هم پای کار آورده ایم تا بخشی از خدمات که در تکلیف قانونی دولت قرار دارد ، انجام شود .

    به گفته هدایت طرح ویژه محله تاریخی نفرآباد در اسفندماه ۱۴۰۰  تدوین و با همراهی‌های کمیسیون ماده ۵ در شهریورماه ۱۴۰۱ تصویب شده است و عملیات اجرایی این پروژه با پیگیری شهرداری و تلاش پیمانکاران در حال پیشرفت است .

    گفتنی است در این جلسه چالش ها و ملاحضات پیمانکاران برای پیشبرد پروژه مطرح شد و در ادامه مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نکاتی را جهت رفع موانع و تسریع در روند پیشبرد و تکمیل پروژه ها متذکر شد .




    مطالب مرتبط

    در قرارگاه جهادی مسکن قرار بود موانع تولید مسکن را برطرف کنیم ، زمان صدور پروانه را کاهش دهیم و ظرفیت های تولید مسکن در تهران را فعال کنیم ، شهرداری تهران از ابتدا قصد تصدی گری در حوزه مسکن را نداشت و به دنبال تسهیل گری بود .

    |

    پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) پس از انتقال خط راه آهن تهران - تبریز به زیرزمین ، با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی ، افزایش سرانه فرهنگی ، ورزشی ، اقتصادی و رفاهی مناطق کم برخوردار ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران ، بر روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی - ...

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد : طی یک سال گذشته ۶۰۰ تن قیر از دولت دریافت شد که پس از تبدیل شدن به آسفالت ، در ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    نظرات کاربران