در حال بارگذاری ...
  • تشکیل هیات ویژه نظارت بر پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن آذربایجان غربی

    در بخش مسکن حمایتی بانک های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آینده به بالای ۵۰ درصد برسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : هیات ویژه مرکب از چند دستگاه اجرایی ظرف مدت یک هفته آینده با هدف نظارت بانک های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تشکیل می شود .

    رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد ، اظهار کرد : نمایندگان استانداری ، راه و شهرسازی ، بانک مسکن ، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک های دولتی در استان ، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت .

    وی ادامه داد : بررسی عملکرد بانک های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است . در بخش مسکن حمایتی بانک های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آینده به بالای ۵۰ درصد برسد .

    عطائی افزود : بانک های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح های دارای پروانه ساخت اقدام کنند . عملکرد بانک های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است .

    وی اظهار کرد : بانک های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند .




    مطالب مرتبط

    اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز در شهر جدید گلمان در حال انجام است و باید آماده سازی اراضی برای تسهیل اجرای طرح نیز بدون وقفه انجام گیرد .

    |

    باید اطلاع‌رسانی دقیق و شفافی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی در سطح شهرستان و روستاها انجام گیرد .

    |

    وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم عزمی جدی برای کنترل و ساماندهی بازار مسکن و اجاره داشته است که مهمترین اقدام در سال ۱۴۰۰ ، تدوین طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره‌بها با همکاری مجلس شورای اسلامی بود . این طرح در روزهای اخیر بعد از رفت برگشت‌ها برای رفع اشکالات و ...

    |

    جذب به‌ موقع تسهیلات بانکی در کنار واریز به‌ موقع آورده متقاضیان از مهم‌ترین عوامل در تسریع احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در قم است .

    |

    توسعه شهری و اجرای طرح‌های مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرستان پیرانشهر از مسائل مورد توجه بوده که با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    نظرات کاربران