در حال بارگذاری ...
  • تسریع در اهدای زمین طرح نهضت ملی و تقویت نظارت بر بازار مسکن

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر سرعت گرفتن طرح‌های اهدای زمین در راستای مردمی‌سازی و همچنین تقویت نظارت بر بازار مسکن و ساماندهی آن گفت : برای ساماندهی بازار اجاره و مسکن منتظر تصویب و ابلاغ قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره نمانده ایم و نظارت بر بازار مسکن و ساماندهی آن با انواع راهکارها در حال انجام است .

    نشست شورای مسکن روز گذشته ۸ اردیبهشت‌ماه به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و با حضور دستیار ویژه وزیر و تمامی معاونان در حوزه های مسکن و ساختمان ، معماری و شهرسازی ، بازآفرینی شهری ایران ، شرکت عمران شهرهای جدید ، بانک مسکن ، بنیاد مسکن ، صندوق ملی مسکن و سایر حوزه ها در ساختمان دادمان برگزار شد .

    بذرپاش در این نشست پس از شنیدن گزارش روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور بر نظارت بیشتر و موثرتر بر بازار مسکن تاکید کرد و خطاب به معاونان خود گفت : تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره منتظر تصویب و ابلاغ قانون ساماندهی و بازار اجاره نمانده است، توضیح داد : وزارت راه و شهرسازی به منظور ساماندهی بازار اجاره و مسکن اقدامات خود را در این بخش انجام می دهد و در عین حال پیگیر تصویب این قانون نیز هست .

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : اجرای نهضت ملی مسکن و تکمیل و تحویل واحدها در سال جاری تسریع شده و باید این روند تداوم داشته باشد تا تعهد دولت سیزدهم در بخش مسکن محقق شود .

    جلسات شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی طبق سنوات گذشته هر هفته شنبه‌ها در ساختمان دادمان برگزار می‌شود و در این جلسات روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر ، روند تامین زمین و سایر موضوعات مرتبط با بخش مسکن برای تسهیل گری در این بخش مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد .




    مطالب مرتبط

    از نیمه سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفته شد که زمین‌های روستایی را وارد مدار ساخت کنیم و از این طریق ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در کشور معادل ۴۰ هکتار زمین تأمین و مقرر شد با واگذاری کار ساخت واحدها به مردم از بروز مجدد مشکلات همانند زمان اجرای مسکن مهر جلوگیری و کارها با شتاب بیشتری ...

    |

    یکی از موضوعات مورد تاکید ما در جریان ساخت مسکن ، کیفیت ساخت آن و همچنین ساخت مسکن یک طبقه حیاط دار بوده‌ است ، ما در این خصوص از تجربه‌های گذشته درس گرفته و از فرصت‌ها بهترین استفاده را می‌کنیم .

    |

    گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند .

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط ...

    |

    نظرات کاربران